petak, 27. kolovoza 2021.

Nekorisni site

 Već godinama se igram webmastera, ali nisam nikada investirao novac u ovaj posao. Jedini troškovi koje imam su oni vezani za dva razna hostinga i moje brojne domain-e. Što se tiče troška samog kompjutera i veze na mrežu, sigurno bih ih podnosio i da se ne bavim ovim poslom. Nikada nisam kupio link, kao što to mnogi rade (malo iz škrtosti, a malo iz straha da ne budem otkriven i penaliziran), niti sam uložio u SEO servis ili promociju site-ova. Prije dvije godine Google AdWords mi je ponudio besplatni kupon u vrijednosti od 50 eura da bih probao njihov reklamni program. Budući da se je radilo praktično o poklonu, odlučio sam da probam i proširim moje informatičko obzorje. Nakon što sam se upisao, ustanovio sam da moram iz svoga džepa dodati 5 eura; nije puno, pa sam se žrtvovao.

Upisao sam u promidžbenu akciju moj site koji se bavi Forexom i očekivao sam da vidim rezultate. Ništa! Nula! Vakum!  Istina dobio sam nešto posjetilaca, sa site-ova koji koriste AdSense i daju svoj prostor za reklamu od Google-a, a nešto i direktno s Google-a, ali je novčani rezultat bio poražavajući: jednostavno ga nije bilo. Nisam zaradio ni jednu lipu od uloženih 50 eura. Ideja je bila jednostavna, investiraš 100 i zaradiš 200. Budući posjetioci dolaze preko ove famozne tražilice, nadao sam se da će biti dobri, da će potrošiti koju kunu, ali ja pokušaj bio krajnje negativan. Prošle godine sam se vratio s godišnjeg odmora pred kraj kolovoza i našao u elektronskoj pošti novi besplatni bonus na 100 eura, a nisam morao ništa ni dodati s vlastite kreditne kartice. Glupo je ne probati, iako je prvo iskustvo bilo loše. Ovaj puta sam odlučio promijeniti pristup, nisam reklamirao moj site, nego direktno mog sponzora. Stavio sam moj promidžbeni kod direktno u oglas i nestrpljivo očekivao prve rezultate. Da budem iskren, s puno nade jer mi se je ideja činila jako dobrom. Zašto da šaljem potencijalnog klijenta na moj site, koji je samo posrednik, kada ga mogu poslati direktno tamo gdje može potrošiti novac?

Statistike klikova koje ima moj sponzor su dosta detaljne i uspijevam s velikom preciznošću vidjeti odakle dolazi promet. I prometa je bilo, u skladu s onim što su pokazivale i statistike AdWords-a: zna se da smo svi mi koji radimo sa sponzorima pomalo paranoični jer se ne pouzdajemo baš u sve što nam oni kažu i prikažu, ali u ovom slučaju je bilo sve perfektno. Osim glavne stvari: uložio sam 100 eura, sva sreća da nisu bili moji, i zaradio sam 0 eura. Predivno! Čuo sam da ima dosta ljudi koji uspijevaju zaraditi na ovaj način, ali meni nije prošlo. Možda stvar jednostavno ne funkcionira za servis koji nudim ili sam iz vlastitog neznanja počinio neke greške. Ali sam na kraju krajeva stekao jedno iskustvo više. Pardon, dva iskustva.

Dok je promocija bila u toku, dobio sam obavještenje od osoblja AdWords-a, od živih ljudi, koje se odnosilo na moj site, koji je ostao na računu od prije dvije godine, ali ga nisam koristio u aktualnoj akciji. Jednostavno su mi rekli da je moj site nekoristan jer ne daje korisne informacije korisnicima, a uz to imam samo jednog sponzora pa posjetioci nemaju izbor odakle poručiti uslugu kupoprodaje valuta na internetu, što bi bio Forex. Dali su mi i jednu Internet adresu gdje su naveli primjer dva slična site-a, jednog korisnoga i jednog nekorisnog. Htio sam vam dati adresu da sami pogledate, ali je ne uspijevam pronaći.

Grda stvar, potvrđena i činjenicom da sam mjesec dana prije izgubio moju poziciju na prvoj stranici rezultata pretrage i da sam završio na četvrtoj. Nisam znao što učiniti da moj site postane koristan, s točke gledišta omrženog, u tom trenutku, gospodina G. Trebalo mi je nešto što nitko drugi nema i što je potpuno originalno. Tako sam došao na ideju da napravim besplatni Forex software koji sam stavio na raspolaganje mojim internautima. Utrošio sam dva tjedna rada i sada očekujem da vidim hoće li se trud i uloženo vrijeme isplatiti.