nedjelja, 14. veljače 2021.

Hosting i domene

Počeo sam moju webmaster karijeru 1997, ali sam prvi doista moj site otvorio 2000. Do tada sam koristio besplatne hostinge, ali s tim je bilo uvijek problema. Događalo se da jednostavno prestanu s radom, ili da nakon par godina kažu da trebaš platiti, ili da je servis u početku dobar a onda postane loš. Kako sam na početku uspio shvatiti kako cijeli sistem radi i zaradio nešto novaca preko sponzora, odlučio sam u novom tisućljeću postati malo profesionalniji i otvoriti site s mojom domenom i imati profesionalni hosting. Za ovo zadnje treba i platiti. Kako sam nešto bio zaradio, činilo mi se uredu investirati dio tog novca u unapređenje djelatnosti. Prvi problem je bio kako izabrati dobar hosting. Tražio sam informacije i proučavao razne solucije gotov mjesec dana. Trebalo je voditi računa o puno toga i odluka je bila prilično zahtjevna. Na kraju sam odlučio da povjerim moju web sudbinu provideru koji se zove WebAir i nalazi se u Sjedinjenim Američkim Državama. Sve kompanije nude više planova, u ovisnosti od onoga što treba korisniku. Ja sam se prije svega odlučio za virtualni server, to jeste moj site bi ga dijelio s ostalim siteovima. I moji besplatni siteovi su uvijek bili na takvim serverima. Košta puno manje nego osobni server i to je bio osnovni razlog ovakve odluke. Drugi važan činilac koji određuje cijenu jeste količina memorije i količina prometa koja je uključena u osnovnu cijenu. Tu nisam štedio jer sam bio pun nade i izabrao sam plan koji je znatno premašivao moje tadašnje potrebe.

Na kraju je odluka pala i odabrao sam opciju koja me je koštala 39,95 američkih dolara mjesečno. Kod istog providera sam registrirao i moju prvu domenu. Krenula je moja poluprofesionalna karijera, u slobodno vrijeme. S providerom sam povremeno imao raznih problema, pogotovo s memorijom jer mi se često događalo da ne uspijevam staviti novi sadržaj jer na serveru nema mjesta, iako je memorija koju sam koristio bila desetak puta manja od onoga što sam plaćao. Problem je bio kod njih, pa se me kao starog klijenta prebacili na viši nivo, ali po istoj cijeni. Početkom 2020. godine sam dobio obavijest da ih je kupila jedna kompanija i da ću od određenog datuma sve moje aktivnosti morati obavljati preko nje. Ime joj je Nerivon. U krajnjem slučaju i nije me briga; važno je da sve funkcionira kao i do tada. I tako je bilo do pred kraj iste godine.

Onda su me oni iz Nerivona obavijestili da će mi naplatiti korištenje e-mail servera: 5 dolara za svaku domenu. Kod njih sam imao 4 domene, pa je to značilo ekstra 20 dolara mjesečno; više od pola onoga što sam plaćao za sam hosting. Moje protestiranje, razmjena e-mailova, ali su oni jači: u krajnjem slučaju oni prodaju proizvod, a na meni je da odlučim da li da ga kupim. Problem je što sam ja ponekad jako lijen. Preferiram potrošiti više da ne bih morao napraviti sve ono što je neophodno kada mijenjaš providera. Onda su mi javili da će i moje domene prebaciti kod sebe. Problem je što kod njih registracija košta 3 puta više nego što je prosječna cijena na Internetu. To je prelilo čašu i natjeralo me da počnem tražiti novu soluciju.

Prije nekih 10 godina otvorio sam još jedan hosting kod jednog Nizozemskog providera. S njima sam zadovoljan i plaćam manje od polovice od onoga koliko su me koštali Amerikanci. Jedno od mogućih rješenja je bilo prebaciti moja 4 site kod njih, ali... Preferiram ne staviti sva jaja u istu košaru, pa sam nakon par dana konačno uspio odlučiti tko će biti moj novi provider. Izbor je pao na francusku hosting kompaniju Ikoula. U pola cijene od Nerivona, a uz to uključuju besplatno i HTTPS. Za domene sam odlučio izabrati Namecheap, tako da su sada neovisne o mojim hosting providerima.

S Namecheap je sve išlo jako glatko, kao što je bilo za očekivati: radi se samo o registraciji domene. Čak su bili vrlo ljubezni i osobno me kontaktirali, nije bio automatski e-mail, da mi zahvale na povjerenju. S Ikoula je u početku bilo malih problema i ustanovio sam da njihova tehnička pomoć ne spada u one najbolje, ali sam na kraju uspio riješiti problem i trenutno sve funkcionira dobro. Što se tiče potpore, uvijek prije nego izaberem neki servis, kontaktiram ga preko e-maila: hoću da vidim da li netko postoji s druge strane. Dvije hosting kompanije sam odbacio zbog kasnog, u jednom slučaju, i dvosmislenog odgovora, u drugom. Nadam se da ovo moje iskustvo može pomoći nekome od vas webmastera, pogotovo novacima koju tek ulaze u ovo područj