utorak, 19. lipnja 2012.

Dinamicki sadrzaj

U mom zadnjem prilogu sam vam iznio probleme koje sam imao, i jos uvijek ih imam, sa jednim site-om koji se ne svidja gospodinu G (toliko sam ljut na njega da ga ne zelim niti imenovati). Proslo je pola godine od kako sam pojacao sadrzaj, dodajuci besplatan software za posjetioce, nadajuci se da ce to biti cjenjeno s nivoa vrednovanja ponudjenog servisa, vjerujuci da ce to proizvesti povoljan dojam u ocima testera, ali za sada nikakve koristi. Problem je sto nemam nacina da provjerim da li je netko ponovo pogledao i vrednovao site pa je rezultat negativan ili jednostavno nije bilo nikakve kontrole i moja zastavica je i dalje crvena. U medjuvremenu jos jedna moja web kreacije je otisla dolje, sa 2. mjesta, prvo na 3., pa onda jos nize, na 6. mjesto. Nakon cega se lagano popela i trenutno zauzima petu poziciju. Taj gubitak polozaja je smanjio moj promet sa 1000 na 300 posjeta na dan; ozbiljan i obeshrabrujuci gubitak. Opet sam bio ponukan da produbim moje poznavanje faktora koji nose, ili odnose pozicije na trazilicama. Jedna od osnovnih stvari koju sam nasao, i koju do tada nisam previse postovao, je cesto azuriranje stranica, to jeste imati sto dinamicniji site.

Ali ja nisam profesionalac u ovom podrucju i ne mogu si priustiti da svakodnevno radim na preko 70 site-ova i blogova koje imam. S jedna strane zbog nedostatka vremena, a s druge iz jednostavne ljenosti: ne zelim se ubijati od posla, ako pri tome ne nalazim bar malo gusta, a to se ne dogadja svaki dan. Rekao sam sam sebi: sjedni i dobro razmisli, neko rjesenje koje zadovoljava gospodina G., a prihvatljivo je i za tebe mora postojati. I tako mi se upalila zarulja: rjesenje je koristiti SSI (server side included), koji je po definiciji dinamicki. Uradio sam mali i jednostavan program u CGI koji svaki dan pokazuje jedan drugi paragraf na index stranici. Normalno treba spremiti i paragrafe, ali sam to sve stavio u jedan file, na pocetku njih 10, a kada mi dodje volja azuiriram s novim sekcijama, koje tako rastu iz dana u dan i stvaraju sve raznovrsniji sadrzaj. Sve ovo ima jos jedan cilj, da ucini da me roboti cesce posjecuju i da cache od moje stranice bude uvijek sto svjeziji. Analizirajuci neke liste pretrage, primjetio sam da su cesto stranice koje su svjezije u Google memoriji bolje plasirane.

Ovu novost sam uveo prije nekih pedesetak dana i trenutno nastojim unijeti i druge promjene, jer za sada od ove ne vidim direktan rezultat, sto jos uvijek ne znaci da nije dobra. Primjetio sam da moje kljucne rijeci nisu uvijek jednolicno rasirene po tekstu, to jeste na pocetku, u sredini i pri kraju teksta, pa trenutno radim na njihovom balansiranju. Nasao sam jos jedan savjet koji mi se cini koristan i logican. Prije par godina je bilo dovoljno imati 300 rijeci na stranici. Ta kolicina je s vremenom rasla i ja sam se zaustavio na 500-600 rijeci, ali sada neki izvori tvrde da Google trenutno preferira da ta brojka bude oko 900, pa cak i vise. Osobno mi to izgleda pretjerano, jer cesto kolicina ubija kvalitetu, ali sam odlucio da probam efikasnost ovog savjeta na par stranica. I to zahtjeva lijepo posao, pa mozete i sami vidjeti da je i ovaj post lagano jezicno forsiran i da mozda sadrzi pretjeran broj eufemizama , pridjeva i priloga.

Stigao sam na 550, pa nedostaje jos malo do starog broja, ali danas nemam puno volje pa cu se zaustaviti ovdje. Jedan od razloga moga neraspolozenja je jucerasnja utakmica protiv Spanjolske. Ne mogu reci da smo bili bolje, ali mi se cini da su nase sanse bile izglednije od njihovih. I nikako da probavim jedanaesterac koji nije sudjen na Corluki: rekao bih da su Spanjolci platili koju pivu sucima susreta, a uz to mi je nejasno sto radi sudac iza gola kada nista ne vidi.