srijeda, 11. veljače 2009.

Opet o nofollow tagu

Prije par dana mej kontaktirao jedan webmajstor zeleci ramjeniti link na index stranici sa jednim mojim site-om. Izvrsio sam detaljnu analizu njegovog site-a, kako to inace uvijek cinim da bih si osigurao dobar posao, da bih vidio da li mi se isplati razmjeniti vezu. Rezultat mog istrazivanja je bio da je njegova stranica, na kojoj bi bio link prema mom site-u, imala preko 120 linkova. Normalno ne razmjenjujem sa stranicama koje imaju preko 100 linkova, uzimajuci u obzir kako unutrasnje tako i vanjske veze, jer je to na neki nacin protiv pravila Google-a, koji stranice sa previse linkova koji puta penalizira.

Odgovorio sam kolegi da me ramjena ne zanima i obrazlozio sam mu zasto nisam zainteresiran, naglasavajuci cinjenicu da ima previse linkova. Odgovorio mi je gotovo trenutno signalizirajuci mi da veliki broj linkova na stranici ima dodan tag nofollow i kada iskljucim te veze, ostaje oko 60 regularnih linkova na stranici. Vec sam cinjenica da netko koristi tag nofollow mi nije jako simpaticna, ali sam ipak sjeo i razmislio o cinjenicnom stanju i na kraju sam zakljucio da se na osnovi formule za proracun efektivnog Page Rank-a svi linkovi uzimaju za proracun PR koji se prenosi linkanoj stranici, jer se formula zasniva na vjerovatnosti da netko klikne na odredjeni link (sto je vise veza to je manja vjerovatnost da netko klikne i prenesena vrijednost je manja). Cinjenica da neki linkovi imaju tag nofollow, koji uz ostalo korisnik i ne vidi, ne iskljucuje te linkove iz proracuna jer bez obzira na sve posjetilac moze kliknuti na njih.

Da budem potpuno iskren, nisam sto posto siguran da je moje razmisljanje korektno i da Google misli isto kao i ja, ali mi se ipak cini logicna moja pretpostavka koju sam na kraju uvrstio u moje biljeske sa pravilima za pretrazivace. Obavijestio sam webamstera o mom razmisljanju, koje on, kako se moglo i ocekivati, nije prihvatio, ali buduci za razmjenu trebaju dvojca, nije se nista napravilo.