srijeda, 30. listopada 2013.

Nepravda

Ljeto je proslo i stizu kraci i hladniji dani. Za puno webmastera to ce biti prilika da se vrate radu s novim entuzijazmom i da pokusaju da nadoknade izgubljeno vrijeme provedeno na plazama ili u planinama. Upotrebljeni epitet izgubljeno sigurno je pogresan; radi se da bi si moglo priustiti zabavu i odmor od rada; macka koja sama sebi grize rep, ne cini vam se? Ali sto je tu je, ili se prilagodis ili radikalno mjenjas stil zivota – malo njih poznajem koji su se odlucili za drugu opciju. Ja sam bio na dva odmora, preciznije receno jedan odmor i jedno putovanje, od po dva tjedna, ali sam isto tako i radio, nastojece osjetno smanjiti intenzitet. Baterije treba svako toliko napuniti jer bez energije se ne stize nigdje. Vrativsi se s naseg Jadranskog mora krajem kolovoza, gdje sam bio bez prenosnog racunala, nasao sam jedno neugodno iznenadjenje. Dva domain-a s kojih sam crpio puno veza su nestala s mreze; njihovi vlasnici nisu produzili registraciju. Par stotina linkova koji nedostaju i koje bi trebalo nadomjestiti je prilicno tuzna vjest, ali se dogodi i to, i to ne tako rijetko. Kako u zivotu, tako i na Internetu nije moguce naci fiksne tocke na koje se moze uvijek i sa sigurnosti osloniti. Da bih si podigao moral u takvim situacijama uvijek se sjetim pjesme iz Malog mista: moglo je i svrsit gore. Prva stvar koju sam napravio po povratku je provjera mojih polozaja kod gospodina G. Bez znacajnijih izmjena; i dalje imam puno kaznjenih stranica i ovdje zelim nesto reci o tome, s moralne tocke gledista. Po mom skromnom misljenju, a mnogi ga dijele, webmajstor je odgovoran samo za vlastiti site, za njegov sadrzaj i za vanjske veze koje su prisutne na njemu. Ako nesto od toga nije u redu, odnosno bolje receno, napravljeno je s intencijom da prevari ili zavede trazilice, vise nego opravdano je da mu se daju crne tocke, to jeste da se penalizira. Eventualno nepoznavanje tehnika koje su nedozvoljene nije opravdanje da bi se iste primjenile. Kazna je u tom slucaju eksplicitni znak da treba raditi posteno i za dobrobit Internet zajednice, a ne gledati samo vlastitu korist. Vec dugo vremena se govori da Google penalizira i u slucaju kada prema samom sajtu postoje lose vanjske veze koji ga linkaju. Nikada nisam za ozbiljno uzimao ovakve traceve, za mene su bili upravo to, jer sam drzao da vodeci svjetski pretrazivac ne moze primjeniti nesto tako, iz dubine nepravedno i neposteno. Kako su kod mene stvari isle doista lose, odlucio sam ipak da pretpostavim da bi to mogla biti istina i da obavim kakav eksperiment i utvrdim pouzdanost ovakvih informacija. Tako sam odlucio da za 2 moja lose plasirana site-a, gdje ionako nisam imao sto izgubiti, poskidam ono sto bi se moglo smatrati losim linkom. Na moje istovremeno ugodno i neugodno iznenadjenje, nakon par tjedana moje pozicije su se bitno popravile. Ugodno jer sam se popravio, neugodno jer sam dobio potvrdu da Google koristi nepravedne metode kod rangiranja. Da bih dobio potpunu potvrdu ove pretpostavke, trebao bih uciniti ono sto ovaj nacin cini nepravednim i nepostenim: linkati druge site-ove s losim linkovima da vidim da li ce izgubiti plasman. Eto tu je problem – na ovakav nacin se stimulira nekorektno ponasanje webmastera, koji imaju mogucnost da naude konkurenciji dajuci im lose veze. Zar ne bi bilo logicnije i postenije jednostvano ne uzeti u obzir takve linkove, nego ih penalizirati i izazvati na takav nacin pravi rat medju webmastorima? Kalimero bi rekao: to je prava, pravcata nepravda.