subota, 16. travnja 2011.

Najnovije Googleate

Jako mi se svidja igrati se sa materinjim jezikom, da ne govorim o onim stranim, i izmisljati nove rijeci pa sam tako bio jako zadovoljan kada mi je dosla ideja za ovu koja tvori naslov clanka. Mali doprinos bogatstvu nase linguistike i knjizevnosti. Provjerio sam kod gospodina iz naslova i nisam nasao niti jedan postojeci izraz u njegovoj riznici. Ovih dana smo na razmaku od otprilike godinu dana od kako je Google uveo bitne izmjene u nacin kako rangira rezultate kod pretrage i sada se mogu analizirati posljedice koje su iz toga proizisle. Dvije su osnovne tocke gledista: prva je od nas webmaster-a koji naporno radimo da bismo bili u vrhu, a druga je od samih korisnika koji jednostavno nastoje doci do kakve korisne informacije koja je im je potrebna za rad ili za zabavu. Mi smo u ovu godinu dana uspjeli probaviti onaj gorki zalogaj, shvatiti koje su novosti i prilagoditi se novim pravilima igre iako mnogi od nas se jos uvijek nisu uspjeli vratiti na pozicije prije potresa, a ovaj koji vam pise je na zalost medju njima.

Ali navigatori su prosli jos mnogo gore. Jedan americki casopis specijalizaran u pretragama na Internetu je nedavno iznio podatke jednog istrazivanja medju korisnicima mreze. Rezultat je porazan za Google koji vise nije smatran najboljim pretrazivacem na web-u i rezultati pretraga koje nudi svojim korisnicima su bitno pogorsani u odnosu na one prije promijena unesenih u algoritam rangiranja. Da bih se i sam eventualno uvjerio u korektnost ovih tvrdnji (nerijetko nalazim da su informacije koje donose medija jednostavno netocne ili tendecijozne) probao sam par trazenja i ispitao rezultate za primjenjene kljucne rijeci. Tako sam trazeci izraz „forex trading“ otkrio da od prvih deset site-ova, cetiri ne donose nikakvu korisnu informaciju, a najvece iznenadjenje je predstavljalo samo prvo mjesto; jedan post iz foruma bez pagerank-a i bez backlink-ova, sa izuzetno glupim i neargumentiranim tvrdnjama o tome kako je forex velika prijevara.

I ljudi u vrhu Google-a su primjetili ovaj trend nekvalitetnih rankinga i u strahu da ne izgube klijentelu, sjetimo se da se radi o poslu vrijednom stotine milijuna dolara, su obavijestili javnost da rade punom parom na izmjenama koje bi Google-u trebale vratiti staru slavu i izgubljene korisnike. Ma koje zadovoljstvo, pod navodnicima, za nas webmajstore. Ceka nas opet veliki posao da shvatimo koje su novosti i kako da ih primjenimo kako bi dostigli nas san – prva stranica Google-a. Predvidjaju se mnoge besane noci, puno kofeina (poneki koriste i Red Bull) i frustracije koje su neizbjezne kada vidis osobni site koji je kliznu dvadesetak stranica unatrag. Jedan od nacini da se izbjegnu ili ublaze ove potresne pojave je da se diverzificiraju razni site-ove, sa raznim politikama promocije, nadajuci se da ce neki od njih vec po sebi biti optimiziran za novi algoritam koji je u neminovnom dolasku.