petak, 14. rujna 2007.

Uvod u povodu otvaranja bloga Page Rank za Webmastere

O vaznosti Google-ovog Page Rank-a malo se toga ima reci. Svi webmasteri znaju da je najbolji promet koji dolazi sa raznih pretrazivaca, a, bez ikakve sumnje, medju svima je najvazniji Google. Prema tome, osnovni zadatak jednog webmastera je da se plasira na prvu stranicu Google-a za zeljeni keyword.

Svi znaju i to da za dobar plasman treba imati dobru web stranicu, da izabrani keyword treba biti prisutan i dobro rasiren (ne pretjerano) u naslovima, u tekstu i u alt tagovima slika, da treba imati puno linkova prema vlastitom site-u s drugih site-ova, da ti linkovi trebaju linkati nas site sa izabranim keyword-om i da treba imati dobar Page Rank.

Cini mi se medjutim da ima puno webmastera koji ne razumiju u potpunosti koncept samog Page Rank-a i kako raditi da bi se dobio/povecao PR vlastitog site-a. U ovom blogu cu se suociti sa nekim od navedenih problema, koja sam cesto raspravljao i sa drugim webmasterima i ponekad imao razlicito vidjenje oko nekih argumenata.

Nemoj uzeti kao dogmu ono sto nadjes napisano ovdje, nego kao tocku gledista, kao moguci koncept o kome treba razmisliti i eventualno ga produbiti.

Iskoristiti cu ovaj uvod da kazem jednu, po meni, vrlo vaznu i korisnu stvar. Svi mi koji svakodnevno radimo na tome da poboljsamo nas plasman u pretrazivacima, zasnivamo nas rad na informacijama koje imamo na raspolaganju, koje smo usvojili od nekoga drugoga ili smo ih sami naucili. Cesto puto smo i sami svjesni da podaci na kojima se baziramo nisu uvijek provjereni i dozvoljavamo koji puta da su mozda i sumnjive vrijednosti. Sam Google na zalost ne daju puno referentnih tocaka, a ono malo sto ih imamo na raspolaganju su poopcene i cesto mogu biti interpretirane na razne nacine.

Google savjetuje webmaster-ima da kreiraju site-ove mislice pri tome na posjetioce, a ne na pretrazivace, da se “uvuku u kozu” svojih posjetilaca, gledajuci na kritican nacin svoj site i da si postave pitanje: “Da li ce se moj site svidjeti posjetiocima i da li ce na njemu naci ono sto ocekuju i eventualno traze”? Ja potpuno istu stvar savjetujem za samu optimalizaciju site, t.j. gledati site sa Google-ove tocke gledista i pitati se: “Da sam ja Google, da li bi mi se svidio ovaj site i da li bih ga uvrstio na prvu stranicu sa rezultatima pretrage”?