U mom zadnjem prilogu sam vam iznio probleme koje sam imao, i jos uvijek ih imam, sa jednim site-om koji se ne svidja gospodinu G (toliko sam ljut na njega da ga ne zelim niti imenovati). Proslo je pola godine od kako sam pojacao sadrzaj, dodajuci besplatan software za posjetioce, nadajuci se da ce to biti cjenjeno s nivoa vrednovanja ponudjenog servisa, vjerujuci da ce to proizvesti povoljan dojam u ocima testera, ali za sada nikakve koristi. Problem je sto nemam nacina da provjerim da li je netko ponovo pogledao i vrednovao site pa je rezultat negativan ili jednostavno nije bilo nikakve kontrole i moja zastavica je i dalje crvena. U medjuvremenu jos jedna moja web kreacije je otisla dolje, sa 2. mjesta, prvo na 3., pa onda jos nize, na 6. mjesto. Nakon cega se lagano popela i trenutno zauzima petu poziciju. Taj gubitak polozaja je smanjio moj promet sa 1000 na 300 posjeta na dan; ozbiljan i obeshrabrujuci gubitak. Opet sam bio ponukan da produbim moje poznavanje faktora koji nose, ili odnose pozicije na trazilicama. Jedna od osnovnih stvari koju sam nasao, i koju do tada nisam previse postovao, je cesto azuriranje stranica, to jeste imati sto dinamicniji site.
Ali ja nisam profesionalac u ovom podrucju i ne mogu si priustiti da svakodnevno radim na preko 70 site-ova i blogova koje imam. S jedna strane zbog nedostatka vremena, a s druge iz jednostavne ljenosti: ne zelim se ubijati od posla, ako pri tome ne nalazim bar malo gusta, a to se ne dogadja svaki dan. Rekao sam sam sebi: sjedni i dobro razmisli, neko rjesenje koje zadovoljava gospodina G., a prihvatljivo je i za tebe mora postojati. I tako mi se upalila zarulja: rjesenje je koristiti SSI (server side included), koji je po definiciji dinamicki. Uradio sam mali i jednostavan program u CGI koji svaki dan pokazuje jedan drugi paragraf na index stranici. Normalno treba spremiti i paragrafe, ali sam to sve stavio u jedan file, na pocetku njih 10, a kada mi dodje volja azuiriram s novim sekcijama, koje tako rastu iz dana u dan i stvaraju sve raznovrsniji sadrzaj. Sve ovo ima jos jedan cilj, da ucini da me roboti cesce posjecuju i da cache od moje stranice bude uvijek sto svjeziji. Analizirajuci neke liste pretrage, primjetio sam da su cesto stranice koje su svjezije u Google memoriji bolje plasirane.
Ovu novost sam uveo prije nekih pedesetak dana i trenutno nastojim unijeti i druge promjene, jer za sada od ove ne vidim direktan rezultat, sto jos uvijek ne znaci da nije dobra. Primjetio sam da moje kljucne rijeci nisu uvijek jednolicno rasirene po tekstu, to jeste na pocetku, u sredini i pri kraju teksta, pa trenutno radim na njihovom balansiranju. Nasao sam jos jedan savjet koji mi se cini koristan i logican. Prije par godina je bilo dovoljno imati 300 rijeci na stranici. Ta kolicina je s vremenom rasla i ja sam se zaustavio na 500-600 rijeci, ali sada neki izvori tvrde da Google trenutno preferira da ta brojka bude oko 900, pa cak i vise. Osobno mi to izgleda pretjerano, jer cesto kolicina ubija kvalitetu, ali sam odlucio da probam efikasnost ovog savjeta na par stranica. I to zahtjeva lijepo posao, pa mozete i sami vidjeti da je i ovaj post lagano jezicno forsiran i da mozda sadrzi pretjeran broj eufemizama , pridjeva i priloga.
Stigao sam na 550, pa nedostaje jos malo do starog broja, ali danas nemam puno volje pa cu se zaustaviti ovdje. Jedan od razloga moga neraspolozenja je jucerasnja utakmica protiv Spanjolske. Ne mogu reci da smo bili bolje, ali mi se cini da su nase sanse bile izglednije od njihovih. I nikako da probavim jedanaesterac koji nije sudjen na Corluki: rekao bih da su Spanjolci platili koju pivu sucima susreta, a uz to mi je nejasno sto radi sudac iza gola kada nista ne vidi.
utorak, 19. lipnja 2012.
srijeda, 19. listopada 2011.
HTML elementi i sadrzaj
Buduci je vaznost pagerank u zadnje vrijeme osjetno opala, u vremenu koje je proteklo od mog posljednjeg clanka sam se usredotocio sam se prema drugim aspektima vaznim za plasman u pretrazivacima, onima kojima je Google pojacao vaznost. Zadnje globalno azuriranje se dogodilo pred kraj lipnja, a ja sam se u to vrijeme nalazio na jednom polumjesecnom putovanju po Africi. Na povratku sam nasao poruku od jednog poznanika i suradnika koji me je informirao o toj novosti. Nisam niti raspakirao stvari, a vec sam surfao po mojim site-ovima i sa zadovoljstvom konstatirao da je puno njih jako dobro proslo u odnosu na prethodni update. Mozete misliti moje zadovoljstvo kada sam ustanovio da cetiri site imaju pagerankom 5. Krasno putovanje i isto tako lijepi poklon za povratak. To isto vecer, nakon tusiranja i objeda, opet sam sjeo za racunalo da vidim ono sto je doista vazno u cijeloj prici: gdje se nalazim na Google-u. Sve je izgledalo prelijepo taj dan i na kraju, hoce ili neces, je morao doci Pelinkovac. Izgubio sam brojne pozicije u rezultatima pretrage, a u jednom, najbolnijem slucaju sam otisao sa prve na osmu stranicu. Najbolniji slucaj jer je to onaj koji donosi ozbiljan novcani prihod.
Proslo je par dana nakon toga i Google je poceo mjenjati pagerank na dole i puno mojih site-ova ga je izgubilo, a nije mi ostao niti jedan PR5. Sto se dogadja? Mozda na nekom forum mogu naci objasnjenje novog algoritma. Ali ni tamo nista osim nevjerice i cudjenja; ni tamo nitko nista ne shavaca ili jednostavno ne zeli podijeliti s drugima svoje znanje. Desetine pretpostvaki o tome sto je Google izmjenio, dodao ili skinuo, sto uraditi, ali nigdje nesto uvjerljivo, nigdje konkretna potvrda da nesto doista funkcionira. Na kraju sam zakljucio da je najbolje pouzdati se u sebe samoga, u vlastito umijece i znanje. Tjedan dana sam proveo analizirajuci prve stranice rezultata pretrage za razne kljucne rijeci, usporedjujuci plasirane site-ove, njihov kod, backlinkove, pagerank, promet i poziciju koju zauzimaju na Alex-u. Bez da udjem u detalje analize, predstavicu vam dvije novosti, bar za mene, koje primjenjujem nadajuci se da ce mi to donijeti napredak u plasmanu.
Sjetio sam se razgovora s jednim kolegom od prije par mjeseci koji je uporno zastupao tezu da razni elementi HTML prisutni na nekoj stranici jako utjecu na plasman. Analizirajuci najbolje plasirane site-ove, doista sam dobio odredjenu potrdu o ispravnosti ove pretpostavke pa tako u zadnje vrijeme nastojim umetnuti u moje stranice sto raznolikije html tag-ove, kao na primjer OL, CITE i slicno. Cesto puta se radi o forsiranju i nepotrebnom kompliciranju stranice sto mi se osobno ne svidja jer drzim da je stvari treba napraviti sto je jednostavnije moguce, ali se treba prilagoditi i vanjskim okolnostima, pa sam odlucio djelomicno zrtvovati moju filozofiju.
Druga varijabla koju sam poceo tretirati malo drukcije je sam tekst stranice. Uz neophodno prisustvo i odredjeno ponavljanje kljucnih rijeci, nastojim sto je moguce manje ponavljati druge rijeci, upotrebljavajuci cesto sinonime, dobijajuci na kraju jezicno bogatiji tekst. Sjecam se da je i moja prva uciteljica materinjeg jezika uvijek inzistirala na tome da se sto manje ponavljaju iste rijeci. Da bih si olaksao posao, napravio sam mali program u Visula Basic-u koji mi prebrojava sve rijeci na stranici. Koristeci ga, primjetio sam da sam na nekim mjestima imao puno istih ponovljenih rijeci koje nisu imale nikakve veze sa kljucnim rijecim koje sam htio "prodati" Google-i, riskirajuci da on "zakljuci" da je keyword neka druga u odnosu na zeljenu.
Proslo je par dana nakon toga i Google je poceo mjenjati pagerank na dole i puno mojih site-ova ga je izgubilo, a nije mi ostao niti jedan PR5. Sto se dogadja? Mozda na nekom forum mogu naci objasnjenje novog algoritma. Ali ni tamo nista osim nevjerice i cudjenja; ni tamo nitko nista ne shavaca ili jednostavno ne zeli podijeliti s drugima svoje znanje. Desetine pretpostvaki o tome sto je Google izmjenio, dodao ili skinuo, sto uraditi, ali nigdje nesto uvjerljivo, nigdje konkretna potvrda da nesto doista funkcionira. Na kraju sam zakljucio da je najbolje pouzdati se u sebe samoga, u vlastito umijece i znanje. Tjedan dana sam proveo analizirajuci prve stranice rezultata pretrage za razne kljucne rijeci, usporedjujuci plasirane site-ove, njihov kod, backlinkove, pagerank, promet i poziciju koju zauzimaju na Alex-u. Bez da udjem u detalje analize, predstavicu vam dvije novosti, bar za mene, koje primjenjujem nadajuci se da ce mi to donijeti napredak u plasmanu.
Sjetio sam se razgovora s jednim kolegom od prije par mjeseci koji je uporno zastupao tezu da razni elementi HTML prisutni na nekoj stranici jako utjecu na plasman. Analizirajuci najbolje plasirane site-ove, doista sam dobio odredjenu potrdu o ispravnosti ove pretpostavke pa tako u zadnje vrijeme nastojim umetnuti u moje stranice sto raznolikije html tag-ove, kao na primjer OL, CITE i slicno. Cesto puta se radi o forsiranju i nepotrebnom kompliciranju stranice sto mi se osobno ne svidja jer drzim da je stvari treba napraviti sto je jednostavnije moguce, ali se treba prilagoditi i vanjskim okolnostima, pa sam odlucio djelomicno zrtvovati moju filozofiju.
Druga varijabla koju sam poceo tretirati malo drukcije je sam tekst stranice. Uz neophodno prisustvo i odredjeno ponavljanje kljucnih rijeci, nastojim sto je moguce manje ponavljati druge rijeci, upotrebljavajuci cesto sinonime, dobijajuci na kraju jezicno bogatiji tekst. Sjecam se da je i moja prva uciteljica materinjeg jezika uvijek inzistirala na tome da se sto manje ponavljaju iste rijeci. Da bih si olaksao posao, napravio sam mali program u Visula Basic-u koji mi prebrojava sve rijeci na stranici. Koristeci ga, primjetio sam da sam na nekim mjestima imao puno istih ponovljenih rijeci koje nisu imale nikakve veze sa kljucnim rijecim koje sam htio "prodati" Google-i, riskirajuci da on "zakljuci" da je keyword neka druga u odnosu na zeljenu.
subota, 16. travnja 2011.
Najnovije Googleate
Jako mi se svidja igrati se sa materinjim jezikom, da ne govorim o onim stranim, i izmisljati nove rijeci pa sam tako bio jako zadovoljan kada mi je dosla ideja za ovu koja tvori naslov clanka. Mali doprinos bogatstvu nase linguistike i knjizevnosti. Provjerio sam kod gospodina iz naslova i nisam nasao niti jedan postojeci izraz u njegovoj riznici. Ovih dana smo na razmaku od otprilike godinu dana od kako je Google uveo bitne izmjene u nacin kako rangira rezultate kod pretrage i sada se mogu analizirati posljedice koje su iz toga proizisle. Dvije su osnovne tocke gledista: prva je od nas webmaster-a koji naporno radimo da bismo bili u vrhu, a druga je od samih korisnika koji jednostavno nastoje doci do kakve korisne informacije koja je im je potrebna za rad ili za zabavu. Mi smo u ovu godinu dana uspjeli probaviti onaj gorki zalogaj, shvatiti koje su novosti i prilagoditi se novim pravilima igre iako mnogi od nas se jos uvijek nisu uspjeli vratiti na pozicije prije potresa, a ovaj koji vam pise je na zalost medju njima.
Ali navigatori su prosli jos mnogo gore. Jedan americki casopis specijalizaran u pretragama na Internetu je nedavno iznio podatke jednog istrazivanja medju korisnicima mreze. Rezultat je porazan za Google koji vise nije smatran najboljim pretrazivacem na web-u i rezultati pretraga koje nudi svojim korisnicima su bitno pogorsani u odnosu na one prije promijena unesenih u algoritam rangiranja. Da bih se i sam eventualno uvjerio u korektnost ovih tvrdnji (nerijetko nalazim da su informacije koje donose medija jednostavno netocne ili tendecijozne) probao sam par trazenja i ispitao rezultate za primjenjene kljucne rijeci. Tako sam trazeci izraz „forex trading“ otkrio da od prvih deset site-ova, cetiri ne donose nikakvu korisnu informaciju, a najvece iznenadjenje je predstavljalo samo prvo mjesto; jedan post iz foruma bez pagerank-a i bez backlink-ova, sa izuzetno glupim i neargumentiranim tvrdnjama o tome kako je forex velika prijevara.
I ljudi u vrhu Google-a su primjetili ovaj trend nekvalitetnih rankinga i u strahu da ne izgube klijentelu, sjetimo se da se radi o poslu vrijednom stotine milijuna dolara, su obavijestili javnost da rade punom parom na izmjenama koje bi Google-u trebale vratiti staru slavu i izgubljene korisnike. Ma koje zadovoljstvo, pod navodnicima, za nas webmajstore. Ceka nas opet veliki posao da shvatimo koje su novosti i kako da ih primjenimo kako bi dostigli nas san – prva stranica Google-a. Predvidjaju se mnoge besane noci, puno kofeina (poneki koriste i Red Bull) i frustracije koje su neizbjezne kada vidis osobni site koji je kliznu dvadesetak stranica unatrag. Jedan od nacini da se izbjegnu ili ublaze ove potresne pojave je da se diverzificiraju razni site-ove, sa raznim politikama promocije, nadajuci se da ce neki od njih vec po sebi biti optimiziran za novi algoritam koji je u neminovnom dolasku.
Ali navigatori su prosli jos mnogo gore. Jedan americki casopis specijalizaran u pretragama na Internetu je nedavno iznio podatke jednog istrazivanja medju korisnicima mreze. Rezultat je porazan za Google koji vise nije smatran najboljim pretrazivacem na web-u i rezultati pretraga koje nudi svojim korisnicima su bitno pogorsani u odnosu na one prije promijena unesenih u algoritam rangiranja. Da bih se i sam eventualno uvjerio u korektnost ovih tvrdnji (nerijetko nalazim da su informacije koje donose medija jednostavno netocne ili tendecijozne) probao sam par trazenja i ispitao rezultate za primjenjene kljucne rijeci. Tako sam trazeci izraz „forex trading“ otkrio da od prvih deset site-ova, cetiri ne donose nikakvu korisnu informaciju, a najvece iznenadjenje je predstavljalo samo prvo mjesto; jedan post iz foruma bez pagerank-a i bez backlink-ova, sa izuzetno glupim i neargumentiranim tvrdnjama o tome kako je forex velika prijevara.
I ljudi u vrhu Google-a su primjetili ovaj trend nekvalitetnih rankinga i u strahu da ne izgube klijentelu, sjetimo se da se radi o poslu vrijednom stotine milijuna dolara, su obavijestili javnost da rade punom parom na izmjenama koje bi Google-u trebale vratiti staru slavu i izgubljene korisnike. Ma koje zadovoljstvo, pod navodnicima, za nas webmajstore. Ceka nas opet veliki posao da shvatimo koje su novosti i kako da ih primjenimo kako bi dostigli nas san – prva stranica Google-a. Predvidjaju se mnoge besane noci, puno kofeina (poneki koriste i Red Bull) i frustracije koje su neizbjezne kada vidis osobni site koji je kliznu dvadesetak stranica unatrag. Jedan od nacini da se izbjegnu ili ublaze ove potresne pojave je da se diverzificiraju razni site-ove, sa raznim politikama promocije, nadajuci se da ce neki od njih vec po sebi biti optimiziran za novi algoritam koji je u neminovnom dolasku.
subota, 8. siječnja 2011.
Parametri za SEO, drugi dio
Priznajem, proslo je prilicno vremena od kada smo se zadnji puta culi. Za vrijeme proljetnog i ljetnog perioda preferiram provoditi vrijeme u prirodi, setajuci ili vozeci biciklu, umjesto da sam zatvoren u mom studiju ispred kompjuterskog ekrana. Netko ce primjetiti da je vec prosla i jesen i da smo zakoracili u zimu, ali sto mogu, jednostavno nisam ima volje.
Prvi dio ove teme je iz ozujka prosle godine, upravo iz perioda kada su se dogodile nove stvari, vrlo vazne za nas webmastere. Google je u to vrijeme uveo novi algoritam, novi pristup koji je nazvao Kokain. Dobro ste procitali, ne zove se Kofein, kako bi oni htjeli da vjerujemo, i u vezi s tim imam neoborive probe. Ranking koji taj algoritam daje, u odnosu na prethodne rezultate, moze biti proizveden samo od nekoga ko se je dobro, ma upravo dobro drogirao: nije se nista shvacalo o njegovom nacinu funkcioniranja, odnosno tako je bilo bar na pocetku. Nakon sto je proslo par mjeseci od tog dogadjaja, malo pomalo webmaster su poceli otkrivati tajne novog pristupa i prilagodjavati mu se. Promjene su znacajne i u mnogim slucajevima ce trebati puno vremena da se vrati na prethodno osvojene pozicije, ali ovo je mreza, dinamicna, sa puno promjena; danas jesi i sutra te vise nitko ne nalazi. Ali vratimo se na temu iz naslova.
Cesto drugi dio nekog filma ili knjige ima isti naslov sa dodatkom rijeci "osveta". Prema tome, naslov clanka bi mogao biti "Osveta pretrazivaca". Kako su prolazile godine, algoritmi su postajali sve slozeniji i samo ograniceni broj osoba je uspijeva dokuciti njihov rad, ali tek sa uvodjenjem koncepta backlinka je doslo do povijesnog preokreta. Iskopirati neki site je jednostavno, ali imati iste veze koji ga linkaju je puno teze, u nekim slucajevima neizvedivo, pogotovo kada webmaster ima svoju mrezu site-ova koji su medjusobno povezani: sigurno konkurenciji nece dati linkove iz svog network-a.
Sa kreacijom pojma backlinkova paralelno se rodilo i trziste istih. Ja ti platim i ti stavis vezu prema mom website-u na neku od tvojih stranice, najbolje onu glavnu (ali kosta vise). Rezultat toga je bio da su jaki, mislim na one sa solidnom financijskom osnovom, postali jos jaci, a oni slabi, bez novac, ali cesto sa jakim entuzijazmom i odlicnim proizvodom su prakticno nestali sa prvih stranica sa rezultatima pretrage. I Google je primjetio sto se dogodilo pa je uveo nova pravila s kojima je zabranio takvu praksu i kaznjavao one koji prodaju linkove, ali se rezultat nije puno promijenio – nije bas lako dokazati da je neko prodao prostor na svojim stranicama. Prema tome Internet izvanredno ogledava danasnje drustvo, cisti kapitalizam; novac zaradjuje novac. Ali bez depresije molim, ima puno iznimaka u ovom poslu.
Jedna od posljedica backlink-a jeste i pagerank, vec nasiroko proucen i analiziran na ovim stranicama. Vrijedno je primjetiti da je u zadnje vrijeme postao manje vazan nego sto je to nekada bio, ali za razliku od mnogih koji ga smatraju mrtvim (argument u prilog tome jeste da nije azuriran gotovo godinu dana), ja mislim da je i danas jedan od parametara koji utjecu na plasman.
Vracajuci se na kljucne rijeci s kojim je linkan nas site, Kokain je uveo vaznu novost. Prakticno su penalizirani site-ovi koji su bili previse optimizirane za pretrazivace. Jedna od ovih negativnih optimalizacija su smatrane previse ujednacene kljucne rijeci koje se nalaze u ancor tag-u. Prema zadnjim spoznajama, treba koristiti razne keywords da bi se linkalo site. Ako je za primjer nasa glavna rijec "hoteli Zagreb", treba je razrijediti na oko 65%, doki ostalih 35% linkova treba koristiti slicne kljucne rijeci, kao na primjer "jeftini hoteli u Zagrebu", "smjestaj hoteli Zagreb", i tako dalje. Postoje i mnoge druge osobine koje pretrazivaci uzimaju u obzir, kazu da ih Google koristi vise od sto, od kojih su neke slabo poznate, ali ostavimo to za slijedeci sastanak.
Prvi dio ove teme je iz ozujka prosle godine, upravo iz perioda kada su se dogodile nove stvari, vrlo vazne za nas webmastere. Google je u to vrijeme uveo novi algoritam, novi pristup koji je nazvao Kokain. Dobro ste procitali, ne zove se Kofein, kako bi oni htjeli da vjerujemo, i u vezi s tim imam neoborive probe. Ranking koji taj algoritam daje, u odnosu na prethodne rezultate, moze biti proizveden samo od nekoga ko se je dobro, ma upravo dobro drogirao: nije se nista shvacalo o njegovom nacinu funkcioniranja, odnosno tako je bilo bar na pocetku. Nakon sto je proslo par mjeseci od tog dogadjaja, malo pomalo webmaster su poceli otkrivati tajne novog pristupa i prilagodjavati mu se. Promjene su znacajne i u mnogim slucajevima ce trebati puno vremena da se vrati na prethodno osvojene pozicije, ali ovo je mreza, dinamicna, sa puno promjena; danas jesi i sutra te vise nitko ne nalazi. Ali vratimo se na temu iz naslova.
Cesto drugi dio nekog filma ili knjige ima isti naslov sa dodatkom rijeci "osveta". Prema tome, naslov clanka bi mogao biti "Osveta pretrazivaca". Kako su prolazile godine, algoritmi su postajali sve slozeniji i samo ograniceni broj osoba je uspijeva dokuciti njihov rad, ali tek sa uvodjenjem koncepta backlinka je doslo do povijesnog preokreta. Iskopirati neki site je jednostavno, ali imati iste veze koji ga linkaju je puno teze, u nekim slucajevima neizvedivo, pogotovo kada webmaster ima svoju mrezu site-ova koji su medjusobno povezani: sigurno konkurenciji nece dati linkove iz svog network-a.
Sa kreacijom pojma backlinkova paralelno se rodilo i trziste istih. Ja ti platim i ti stavis vezu prema mom website-u na neku od tvojih stranice, najbolje onu glavnu (ali kosta vise). Rezultat toga je bio da su jaki, mislim na one sa solidnom financijskom osnovom, postali jos jaci, a oni slabi, bez novac, ali cesto sa jakim entuzijazmom i odlicnim proizvodom su prakticno nestali sa prvih stranica sa rezultatima pretrage. I Google je primjetio sto se dogodilo pa je uveo nova pravila s kojima je zabranio takvu praksu i kaznjavao one koji prodaju linkove, ali se rezultat nije puno promijenio – nije bas lako dokazati da je neko prodao prostor na svojim stranicama. Prema tome Internet izvanredno ogledava danasnje drustvo, cisti kapitalizam; novac zaradjuje novac. Ali bez depresije molim, ima puno iznimaka u ovom poslu.
Jedna od posljedica backlink-a jeste i pagerank, vec nasiroko proucen i analiziran na ovim stranicama. Vrijedno je primjetiti da je u zadnje vrijeme postao manje vazan nego sto je to nekada bio, ali za razliku od mnogih koji ga smatraju mrtvim (argument u prilog tome jeste da nije azuriran gotovo godinu dana), ja mislim da je i danas jedan od parametara koji utjecu na plasman.
Vracajuci se na kljucne rijeci s kojim je linkan nas site, Kokain je uveo vaznu novost. Prakticno su penalizirani site-ovi koji su bili previse optimizirane za pretrazivace. Jedna od ovih negativnih optimalizacija su smatrane previse ujednacene kljucne rijeci koje se nalaze u ancor tag-u. Prema zadnjim spoznajama, treba koristiti razne keywords da bi se linkalo site. Ako je za primjer nasa glavna rijec "hoteli Zagreb", treba je razrijediti na oko 65%, doki ostalih 35% linkova treba koristiti slicne kljucne rijeci, kao na primjer "jeftini hoteli u Zagrebu", "smjestaj hoteli Zagreb", i tako dalje. Postoje i mnoge druge osobine koje pretrazivaci uzimaju u obzir, kazu da ih Google koristi vise od sto, od kojih su neke slabo poznate, ali ostavimo to za slijedeci sastanak.
utorak, 16. ožujka 2010.
Parametri za SEO
Prije nego pocnem sa samim tekstom, za one koje nisu najbolje informirani specificiram da skracenica u naslovu znaci Search Engines Optimization. Probajte traziti taj izraz na Google-u; naci cete preko dvadeset i sedam milijuna stranica koje se bave ovom temom, sto je dokaz o njenoj vaznosti. U ovom clanku, i par slijedecih, baviti cu se parametrima koji utjecu na plasman u pretrazivacima, posebno sa onima vezanima za Google. Poznavati ove faktore i moci ih mjeriti je velika prednost za organizaciju i optimalizaciju vlastitog rada i za postizanje dobrog rezultata. Ali prije nego predjem na samu temu, dozvoliti cete mi da vam ispricam kako sam se ja odnosio prema tom problemu u kameno doba Interneta, prije vise od 10 godina.
Krajem devedesetih godina, to jeste u proslom stoljecu (prolazi vrijeme), kada sam se prvi puta povezao na mrezu sa uzasno sporim modemom od 32 kbit/sekundi, sam vec bio shvatio koliko je vazno dobro se plasirati u rezultatima pretrage da bi se dobio kvalitetan promet, odnosno surferi koji klikaju na bannere i narucuju proizvode ili usluge koje se na taj nacin prodaju. U ta vremena, zajedno sa AltaVista, najvazniji i najkoristeniji internacijonalni pretrazivac je bio Infoseek. Jednog dana sam odlucio da se potrudim da shvatim na kojem principu rade. Proveo sam sate i sate citajuci po Intrernetu objasnjenja o njegovom radu i kontrolirajuci ono sto sam naucio usporedjujuci prvoplasirane site-ove medjusobno, sve sa ciljem da shvatim na osnovu kojeg mehanizma Infoseek stavlja jedan site prije drugoga. U to vrijeme SE nisu uzimali u obzir backlinkove, nego su provjeravali broj rijeci u naslovu i tekstu web stranice. Posao se svodio jednostavno na to da se analizira sadrzaj same stranice i sve u svemu je bilo prilicno jednostavno otkriti koristeni algoritam. Uspio sam u mojoj namjeri i nakon 2 tjedna rada sam imao matematicku formulo prema kojoj je svakoj stranici dodjeljivan odredjeni broj bodova na osnovu kojih su se iste rangirale. Dovoljno mi je bilo uzeti prvoga u poretku, analizirati njegov HTML kod i urediti moju stranicu na nacin da se plasiram prije njega, to jeste na prvo mjesto u pretrazi.
Moji prvi site-ovi i prvi zaradjeni novci su dolazili od sponzora industrije za odrasle. Biti prvi na listi za rijec „porno“ je znacili zaraditi par tisuca dolara mjesecno i ja sam cesto uspijevao postici taj cilj. Vec sam poceo razmisljati o tome da ostavim moj posao i da se u potpunosti posvetim poslu webmastera: na kraju krajeva, placa koju sam dobiva je bila samo djeparac u odnoso na ono sto sam zaradjivao na Internetu. Uz to nema sefa, radis kada hoces, a novac se slijeva.
Ali i drugi webmajstori su shvatili kako funkcioniraju stvari, otkrili pravila i bitka je postala nemilosrdna, a rad je postao danonocan da bi se pobijedila konkurencija. U toku isto dana na prvom mjestu su se mijenjali i po vise od deset site-ova. I odgovorni od Infoseek-a su vidjeli sto se dogadja i poceli su cesto mijenjati algoritam, cineci ga svaki puta sve slozenijim. Uveli su ogranicenja za gustocu kljucne rijeci u tekstu, recima da je limit bio oko 5%. Ako bi se prekoracio, site bi bio kaznjen i ne bi pojavljivao u rezultatima. Da bi se prevazisla ta prepreka, textovi su postajali sve duzi, a file sve veci i ubrzo je red velicine postao stotinu kilobajta. Sa sporoscu mreze u to vrijeme vise nije imalo smisla raditi – stranici je trebalo par minuta da se ucita i posjetioc bi se u medjuvremenu umorio i otisao na neko drugo mjesto.
Krajem devedesetih godina, to jeste u proslom stoljecu (prolazi vrijeme), kada sam se prvi puta povezao na mrezu sa uzasno sporim modemom od 32 kbit/sekundi, sam vec bio shvatio koliko je vazno dobro se plasirati u rezultatima pretrage da bi se dobio kvalitetan promet, odnosno surferi koji klikaju na bannere i narucuju proizvode ili usluge koje se na taj nacin prodaju. U ta vremena, zajedno sa AltaVista, najvazniji i najkoristeniji internacijonalni pretrazivac je bio Infoseek. Jednog dana sam odlucio da se potrudim da shvatim na kojem principu rade. Proveo sam sate i sate citajuci po Intrernetu objasnjenja o njegovom radu i kontrolirajuci ono sto sam naucio usporedjujuci prvoplasirane site-ove medjusobno, sve sa ciljem da shvatim na osnovu kojeg mehanizma Infoseek stavlja jedan site prije drugoga. U to vrijeme SE nisu uzimali u obzir backlinkove, nego su provjeravali broj rijeci u naslovu i tekstu web stranice. Posao se svodio jednostavno na to da se analizira sadrzaj same stranice i sve u svemu je bilo prilicno jednostavno otkriti koristeni algoritam. Uspio sam u mojoj namjeri i nakon 2 tjedna rada sam imao matematicku formulo prema kojoj je svakoj stranici dodjeljivan odredjeni broj bodova na osnovu kojih su se iste rangirale. Dovoljno mi je bilo uzeti prvoga u poretku, analizirati njegov HTML kod i urediti moju stranicu na nacin da se plasiram prije njega, to jeste na prvo mjesto u pretrazi.
Moji prvi site-ovi i prvi zaradjeni novci su dolazili od sponzora industrije za odrasle. Biti prvi na listi za rijec „porno“ je znacili zaraditi par tisuca dolara mjesecno i ja sam cesto uspijevao postici taj cilj. Vec sam poceo razmisljati o tome da ostavim moj posao i da se u potpunosti posvetim poslu webmastera: na kraju krajeva, placa koju sam dobiva je bila samo djeparac u odnoso na ono sto sam zaradjivao na Internetu. Uz to nema sefa, radis kada hoces, a novac se slijeva.
Ali i drugi webmajstori su shvatili kako funkcioniraju stvari, otkrili pravila i bitka je postala nemilosrdna, a rad je postao danonocan da bi se pobijedila konkurencija. U toku isto dana na prvom mjestu su se mijenjali i po vise od deset site-ova. I odgovorni od Infoseek-a su vidjeli sto se dogadja i poceli su cesto mijenjati algoritam, cineci ga svaki puta sve slozenijim. Uveli su ogranicenja za gustocu kljucne rijeci u tekstu, recima da je limit bio oko 5%. Ako bi se prekoracio, site bi bio kaznjen i ne bi pojavljivao u rezultatima. Da bi se prevazisla ta prepreka, textovi su postajali sve duzi, a file sve veci i ubrzo je red velicine postao stotinu kilobajta. Sa sporoscu mreze u to vrijeme vise nije imalo smisla raditi – stranici je trebalo par minuta da se ucita i posjetioc bi se u medjuvremenu umorio i otisao na neko drugo mjesto.
ponedjeljak, 19. listopada 2009.
Modeliranje Pagerank-a
Na egleski se kaze “PageRank Sculpting” i doslovno bi znacilo izrezbariti pagerank, t.j. prilagoditi ga potrebama site-a. Ma kako se moze izrezbariti jedna takva, nematerijalna stvar. U stvari ispravan hrvatski izraz bi bio modeliranje ili jos bolje oblikovanje, odnosno raspodjela pagerank-a unutar site-a. Svi mi webmasteri znamo da unutar naseg site-a ima stranica za koje drzimo da su vrlo vazne i za koje bi zeljeli da su dobro plasirane u pretrazivacima za odredjene kljucne rijeci. S druge strane postoje i takve stranice koje moraju biti prisutne zbog integriteta i cjelokupnosti site-a, ali nam nije vazno da ih nadjemo u Google-u. Ne znam tkome se rodila ova ideja, ali princip je jednostavan, prebaciti pagerank nevaznih stranica onima vaznima, za koje zelimo da budu dobro pozicionirane u rezultatima pretrage. Ma kako se moze modelirati pagerank nekog site-a?
Tehnika ovog zahvata je vrlo jednostavna i dostupna svim webmajstorima. Kljucna tocka cijele operacije je i ovaj put vec famozni, i vise puta prodiskutiran na ovim stranicama, tag „nofollow“ (izgleda da se u zadnje vrijeme ne moze bez njega ni u toalet). Manje vazne stranice se kod unutrasnjeg povezivanja stranica linkaju koristeci spomenuti tag. Na taj nacin, vazne stranice linkajuci ne prenose svoj pagerank na one nevazne i na taj nacin, teoretski, bi njima trebalo ostati vise pagerank-a. Jednostavno za shvatiti i za primijeniti, i izgleda cak i korisno u nekim slucajevima oblikovati na ovaj naci unutrasnju vrijednost stranica. Pitanje je da li ova filozofija stvarno funkcionira. Po meni ne samo da ne funkcionira, nego steti cijelom site-u. Evo mog objasnjenja gdje se nalazi greska u razmisljanju.
Tko dobro poznaje formulu za racunanje pagerank-a, mozete je naci i u prvim clancima na ovom blogu, zna da stranica koja linka druge stranice raspodjeljuje svoj pagerank, smanjen za odredjeni prigusujuci faktor koji nema veze u trenutnom razmatranju, tim stranicama u funkciji broja linkova koji se nalaze na samoj stranici. Sto se vise linkova nalazi na stranici, to ona prenosi drugima manji pagerank. Pronalazaci tehnike oblikovanja su se zbunili, zbog nedovoljnog razmisljanja oko formule i njenog koncepta, i rekli si: umecuci tag nofolllow na neke linkove, oni nece biti uzeti u obzir i tako ce se pagerank raspodjeliti na manji broj stranice i automatski ce na taj nacin biti veci. Ovdje se nalazi konceptualna greska: broj linkova na stranici Google koristi kao vjerovatonost da neki od linkova bude kliknut od korisnika stranice. Posjetioci ne vide tag nofollow, a i da ga vide ne bi ih vjerovatno bilo briga za njega, prema tome vjerovatnost da neki link bude kliknut ni u kom slucaju ne ovisi o primjeni nofollow taga i prema tome isti nema utjecaja na povecanje ranka koji sama stranica prenosi.
Moj zakljucak je i malo siri: ne samo da nema koristi od primjene ove tehnike, nego se jako steti i onim vaznim stranicama koje zelimo istaci u pretrazivacima. Stranice koje su linkane sa nofollow gube pagerank i nemaju vise sto prenijeti vaznim stranicama. S drugim rijecima, sam site „crpi“ manje pagerank-a sa vanjskih stranica koje ga linkaju. Svima onima koji ne dijele moje razmisljanje i moj konacni zakljucak mogu samo reci da probaju i vide sami (ja nisam nikada ni pozelio da probam, jer sam siguran da imam pravo). Dobra strana je bar to sto Google priznaje ovu tehniku kao legitimnu i nece vas zbog toga penalizirati: radi se o javnim izjavama zaposlenih u Google-u koje mozete naci na raznim posvecenim forumima i blogovima.
Tehnika ovog zahvata je vrlo jednostavna i dostupna svim webmajstorima. Kljucna tocka cijele operacije je i ovaj put vec famozni, i vise puta prodiskutiran na ovim stranicama, tag „nofollow“ (izgleda da se u zadnje vrijeme ne moze bez njega ni u toalet). Manje vazne stranice se kod unutrasnjeg povezivanja stranica linkaju koristeci spomenuti tag. Na taj nacin, vazne stranice linkajuci ne prenose svoj pagerank na one nevazne i na taj nacin, teoretski, bi njima trebalo ostati vise pagerank-a. Jednostavno za shvatiti i za primijeniti, i izgleda cak i korisno u nekim slucajevima oblikovati na ovaj naci unutrasnju vrijednost stranica. Pitanje je da li ova filozofija stvarno funkcionira. Po meni ne samo da ne funkcionira, nego steti cijelom site-u. Evo mog objasnjenja gdje se nalazi greska u razmisljanju.
Tko dobro poznaje formulu za racunanje pagerank-a, mozete je naci i u prvim clancima na ovom blogu, zna da stranica koja linka druge stranice raspodjeljuje svoj pagerank, smanjen za odredjeni prigusujuci faktor koji nema veze u trenutnom razmatranju, tim stranicama u funkciji broja linkova koji se nalaze na samoj stranici. Sto se vise linkova nalazi na stranici, to ona prenosi drugima manji pagerank. Pronalazaci tehnike oblikovanja su se zbunili, zbog nedovoljnog razmisljanja oko formule i njenog koncepta, i rekli si: umecuci tag nofolllow na neke linkove, oni nece biti uzeti u obzir i tako ce se pagerank raspodjeliti na manji broj stranice i automatski ce na taj nacin biti veci. Ovdje se nalazi konceptualna greska: broj linkova na stranici Google koristi kao vjerovatonost da neki od linkova bude kliknut od korisnika stranice. Posjetioci ne vide tag nofollow, a i da ga vide ne bi ih vjerovatno bilo briga za njega, prema tome vjerovatnost da neki link bude kliknut ni u kom slucaju ne ovisi o primjeni nofollow taga i prema tome isti nema utjecaja na povecanje ranka koji sama stranica prenosi.
Moj zakljucak je i malo siri: ne samo da nema koristi od primjene ove tehnike, nego se jako steti i onim vaznim stranicama koje zelimo istaci u pretrazivacima. Stranice koje su linkane sa nofollow gube pagerank i nemaju vise sto prenijeti vaznim stranicama. S drugim rijecima, sam site „crpi“ manje pagerank-a sa vanjskih stranica koje ga linkaju. Svima onima koji ne dijele moje razmisljanje i moj konacni zakljucak mogu samo reci da probaju i vide sami (ja nisam nikada ni pozelio da probam, jer sam siguran da imam pravo). Dobra strana je bar to sto Google priznaje ovu tehniku kao legitimnu i nece vas zbog toga penalizirati: radi se o javnim izjavama zaposlenih u Google-u koje mozete naci na raznim posvecenim forumima i blogovima.
petak, 3. srpnja 2009.
Kako se dobro plasirati u Google-u
Prije svega, recimo sto se podrazumijeva pod dobrim plasmanom u trazilicama. Vrlo jednostavno, najbolja stvar je prvo mesto na prvoj stranici, ali pod dobrim plasmanom se normalno podrazumijeva biti na prvoj stranici rezultata pretrage. Ako je nas site na drugoj ili na trecoj stranici, jos uvijek cemo vjerovatno dobiti nesto prometa, ali nedovljno da uspjesno vodimo nas mali posao na Internetu, podrazumjevajuci da koristimo sponzore koji nam placaju za klik ili sto je uobicajenije za prodani proizvod. Podsjetimo se jos jednom da su posjetioci sa pretrazivaca ujedno i najbolji kupci.
Kako se vidi iz raznih clanaka na ovom blogu, tajna dosezanja dobre pozicije na Google-u, ali i na drugim trazilicama, je vrlo jednostavna: treba imati dobar Page Rank i puno linkova prema osobnom site-u. Oboje se postizu na isti nacin, registrirajuci site u raznim direktorijima, top listama i razmjenjujuci linkove s drugim webmajstorima. Koncept je vrlo jednostavan, ali u praksi se nalazi puno prepreka. Na primjer, neki direktoriji su specijalizirani u odredjenim temama i ne prihvacaju site-ove ciji je sadrzaj neadekvatan. Mnogi webmajstori jednostavno ne zele razmijeniti link sa odredjenim vrstama site-ova, na primjer s onima koji promoviraju igre online.
Rjesenje ovog problema je kreirati malu (jos bolje ako je velika) mrezu vlastitih site-ova, posvecenih sto razno raznijim sadrzajima i temama. S moje tocke gledista ne treba pretjerivati, to jeste treba se ipak posvetiti temetikama o kojima nesto znamo i koje nas osobno zanimaju i zabavljaju. Kada je jednom stvorena mreza od recimo deset, dvadeset site-ova, postaje prilicno naporno odrzavati je i ako argumenti nisu „nasi“, ako nemamo odredjenu pasiju za njih, postaje psiholoski problematicno posvetiti im se. Nije neophodno da svaki site ima svoj domain. Ima puno besplatnih hostinga gdje mozemo otvoriti gratis nase sekundarne site-ove, nazovimo ih tako. Dio nase mreze mogu ciniti i razni blogovi koji mozemo otvoriti besplatno kod blogspot.com-a ili blog.hr-a. Ono sto je doista vazno je da budu medjusobno razliciti po sadrzaju i po temama.
Tako ovi site-ovi mogu biti registrirani i na onim mjestima gdje nasi glavni site-ovi, oni koji nam donose novac, jednostavno ne bi nikada usli jer su van teme. Kada nasi sekundarni site-ovi jednog dana dobiju Page Rank (zaboravio sam reci da ih treba dobro promovirati, isto kao i glavne site-ove, ali mislim da se to podrazumijeva), na njih jednostavno uvrstimo i link prema nasem glavnom site-u i postigli smo konacni cilj. Na ovaj nacin smo uspjeli usmjeriti na indirektan nacin odredjeni linkove koje nikada ne bi mogli dobiti na direktan nacin.
Stvaranje jedne takve male mreze, od recimo najvise pedeset site-ova, to jos uvijek moze biti pod kontrolom jedne osobe sto se zahtjevnosti vremena tice, je sigurno odlicno rjesenje, ali zahtijeva koju godinu rada. Imajuci na raspolaganju nas network, sutra, kada otvorimo neki novi vazan site, odmah mu mozemo dati seriju dobrih linkova koji ga brzo i siguirno mogu podici na Google-u. Uz to nase je nase i sa takvom mrezom, posebno ako je vecina site-ova na nasem domainu, mozemo raditi sto i kako mi hocemo, bez da ovisimo o drugima.
Kako se vidi iz raznih clanaka na ovom blogu, tajna dosezanja dobre pozicije na Google-u, ali i na drugim trazilicama, je vrlo jednostavna: treba imati dobar Page Rank i puno linkova prema osobnom site-u. Oboje se postizu na isti nacin, registrirajuci site u raznim direktorijima, top listama i razmjenjujuci linkove s drugim webmajstorima. Koncept je vrlo jednostavan, ali u praksi se nalazi puno prepreka. Na primjer, neki direktoriji su specijalizirani u odredjenim temama i ne prihvacaju site-ove ciji je sadrzaj neadekvatan. Mnogi webmajstori jednostavno ne zele razmijeniti link sa odredjenim vrstama site-ova, na primjer s onima koji promoviraju igre online.
Rjesenje ovog problema je kreirati malu (jos bolje ako je velika) mrezu vlastitih site-ova, posvecenih sto razno raznijim sadrzajima i temama. S moje tocke gledista ne treba pretjerivati, to jeste treba se ipak posvetiti temetikama o kojima nesto znamo i koje nas osobno zanimaju i zabavljaju. Kada je jednom stvorena mreza od recimo deset, dvadeset site-ova, postaje prilicno naporno odrzavati je i ako argumenti nisu „nasi“, ako nemamo odredjenu pasiju za njih, postaje psiholoski problematicno posvetiti im se. Nije neophodno da svaki site ima svoj domain. Ima puno besplatnih hostinga gdje mozemo otvoriti gratis nase sekundarne site-ove, nazovimo ih tako. Dio nase mreze mogu ciniti i razni blogovi koji mozemo otvoriti besplatno kod blogspot.com-a ili blog.hr-a. Ono sto je doista vazno je da budu medjusobno razliciti po sadrzaju i po temama.
Tako ovi site-ovi mogu biti registrirani i na onim mjestima gdje nasi glavni site-ovi, oni koji nam donose novac, jednostavno ne bi nikada usli jer su van teme. Kada nasi sekundarni site-ovi jednog dana dobiju Page Rank (zaboravio sam reci da ih treba dobro promovirati, isto kao i glavne site-ove, ali mislim da se to podrazumijeva), na njih jednostavno uvrstimo i link prema nasem glavnom site-u i postigli smo konacni cilj. Na ovaj nacin smo uspjeli usmjeriti na indirektan nacin odredjeni linkove koje nikada ne bi mogli dobiti na direktan nacin.
Stvaranje jedne takve male mreze, od recimo najvise pedeset site-ova, to jos uvijek moze biti pod kontrolom jedne osobe sto se zahtjevnosti vremena tice, je sigurno odlicno rjesenje, ali zahtijeva koju godinu rada. Imajuci na raspolaganju nas network, sutra, kada otvorimo neki novi vazan site, odmah mu mozemo dati seriju dobrih linkova koji ga brzo i siguirno mogu podici na Google-u. Uz to nase je nase i sa takvom mrezom, posebno ako je vecina site-ova na nasem domainu, mozemo raditi sto i kako mi hocemo, bez da ovisimo o drugima.
utorak, 3. ožujka 2009.
Pravila Googla
Izgleda da je u zadnje vrijeme Google postao puno strozi nego inace i da puno vise primjenjuje penalizacije nego sto je to radi u proslosti. Za one koji zaradjuju novac na Internetu preko raznih sponzorskih programa, biti penaliziran od Googla odgovara pravoj katastrofi jer je gotovo apsolutno pravilo: nema posjetilaca sa pretrazivaca, a svi znamo da je Google taj kojega koriste gotovo 90% surfera, nema novaca. Buduci sam i sam od kraja ljeta prosle godine bio zrtva tog postrozenja, odlucio sam da napisem ovaj mali clanak nebih li pomogao kojem webmasjtoru u nevolji.
Osnovna stvar kod pripreme site-a i kod njegove promocije jeste postovati pravila koja je Google postavio i koja se mogu naci na slijedecoj adresi: http://www.google.com/support/webmasters/bin/answer.py?answer=35769 . Pregledajmo ih zajedno u njihovim osnovnim crtama. Pravila su podjeljena u tri gruppe, pa cu ih tako i ja prokometirati, dodajuci ponesto iz mog osobnog iskustva.
Ukratko, savjetuje se da se koriste staticki linkovi i da svaka stranica bude linkana sa bar jedne druge stranice; na taj nacin Google moze pronaci sve stranice site-a. Tekst site-a mora sadrzavati kljucne rijeci, koje trebaju biti u vezi sa samim site-om. Obavezno koristite title i alt tag, a ako koristite i meta description tag, neka bude sastavljen od bar 20 rijeci. Daju se i uputstva kako organizirati dinamicke stranice, ali ja preporucujem da se takve stranice sto je vise moguce izbjegavaju. Dobro prekontroliraj da svi linkovi na stranici funkcioniraju i da nisu prekinuti. Uz to, broj linkova na jednoj stranici ne bi trebao prijeci brojku 100 (mislim da Google tu misli na zbroj unutrasnjih i vanjskih veza). Za kraj, preporuca se da se vazni tekstovi pisu kao takvi, i da se ne umecu u slike jer Google nije u stanju citati tekst sa slika.
Obavezno provjeriti funkcionalnost site-a na raznim browser-ima, kao na prijer Microsoft Explorer, Netscape, FireFox i tako dalje, da bi se osigurala kompatibilnost za sve korisnike, ali i za robote pretrazivaca, koji mogu na razna nacine tumaciti isti html kod. Moj osobni savjet je, sto jednostavnija kodifikacija, to bolje. Cesto imam priliku vidjeti vrlo jednostavne stranice koje bih napisao sa obicnim tekst procesorom u 10-15 minuta, a kad otvorim i pogledam izvorni kod izgleda kao da se radi o najkompliciranijoj stvari na svjetu.
Uz to se nalazi jos i niz savjeta u vezi sa najboljom postavom servera, koristenjem robot.txt, koji ja ne koristim, i slicno.
Google na pocetku stranice naglasava na je ovo najvazniji dio pravila i da ne pridrzavanje nekih od njih moze dovesti do penalizacije samoga website-a. Prije svega se inzistitra, ja bih rekao sa pravom, da se site kreira za krajnjeg korisnika, a ne za pretrazivace. Cinjenica je, na kraju, da ako je site zanimljiv i cijenjen od korisnika, da ce ga isto tako cijeniti i pretrazivaci, barem oni dobri.
Na kraju se nalazi popis svih onih opasnih aktivnosti koje mogu dovesti do toga da site bude kaznjen ili jos gore upravo izbacen iz rezultata pretrage Google-a. Zabranjeno je koristenje skrivenog teksta, cloaking-a (praktika s kojom se pokazuje jedan sadrzaj posjetiocu, a druhi zadrzaj robotu od pretrazivaca), prekopirani sadrzaj i takozvane doorway stranice, to jeste one koje su namjenjene samo pretrazivacima i prilagodjene, svaka od njih, za posebne kljucne rijeci.
Na ostalim stranicam, povezanim sa ovom koja sadrzi pravila, se mogu produciti odredjeni aspekti prethodno obradjeni, ali isto tako naci i drugi. Najvazniji od njih je koncept prirodnog linka, to jeste da drugi webmajstori spontano linkaju tvoj site zbog njegove kvalitete. Iz toga proizlazi da su placeni linkovi penalizirani i to su generalno penalizirani site-ovi koji sadrze placene linkove, t.j. webasteri koji prodaju reklamni prostor na svom site-u. Ne samo to, nego se kao placeni linkovi smatraju i linkovi koji vode prema sponzorima i site-ovi koji koriste sponzore cesto se upravo zbog toga iznenada nadju na dvjestotom mjestu, umjesto na prvoj stranici gdje su prije toga bili. Rjesenje problema je vrlo jednostavni. Dovoljno je u link umetnuti tag rel="nofollow" i problem je rjesen.
Osnovna stvar kod pripreme site-a i kod njegove promocije jeste postovati pravila koja je Google postavio i koja se mogu naci na slijedecoj adresi: http://www.google.com/support/webmasters/bin/answer.py?answer=35769 . Pregledajmo ih zajedno u njihovim osnovnim crtama. Pravila su podjeljena u tri gruppe, pa cu ih tako i ja prokometirati, dodajuci ponesto iz mog osobnog iskustva.
Dizajn i sadrzaj
Ukratko, savjetuje se da se koriste staticki linkovi i da svaka stranica bude linkana sa bar jedne druge stranice; na taj nacin Google moze pronaci sve stranice site-a. Tekst site-a mora sadrzavati kljucne rijeci, koje trebaju biti u vezi sa samim site-om. Obavezno koristite title i alt tag, a ako koristite i meta description tag, neka bude sastavljen od bar 20 rijeci. Daju se i uputstva kako organizirati dinamicke stranice, ali ja preporucujem da se takve stranice sto je vise moguce izbjegavaju. Dobro prekontroliraj da svi linkovi na stranici funkcioniraju i da nisu prekinuti. Uz to, broj linkova na jednoj stranici ne bi trebao prijeci brojku 100 (mislim da Google tu misli na zbroj unutrasnjih i vanjskih veza). Za kraj, preporuca se da se vazni tekstovi pisu kao takvi, i da se ne umecu u slike jer Google nije u stanju citati tekst sa slika.
Tehnicki aspekti site-a
Obavezno provjeriti funkcionalnost site-a na raznim browser-ima, kao na prijer Microsoft Explorer, Netscape, FireFox i tako dalje, da bi se osigurala kompatibilnost za sve korisnike, ali i za robote pretrazivaca, koji mogu na razna nacine tumaciti isti html kod. Moj osobni savjet je, sto jednostavnija kodifikacija, to bolje. Cesto imam priliku vidjeti vrlo jednostavne stranice koje bih napisao sa obicnim tekst procesorom u 10-15 minuta, a kad otvorim i pogledam izvorni kod izgleda kao da se radi o najkompliciranijoj stvari na svjetu.
Uz to se nalazi jos i niz savjeta u vezi sa najboljom postavom servera, koristenjem robot.txt, koji ja ne koristim, i slicno.
Zahtjevi u vezi s kvalitetom site-a
Google na pocetku stranice naglasava na je ovo najvazniji dio pravila i da ne pridrzavanje nekih od njih moze dovesti do penalizacije samoga website-a. Prije svega se inzistitra, ja bih rekao sa pravom, da se site kreira za krajnjeg korisnika, a ne za pretrazivace. Cinjenica je, na kraju, da ako je site zanimljiv i cijenjen od korisnika, da ce ga isto tako cijeniti i pretrazivaci, barem oni dobri.
Na kraju se nalazi popis svih onih opasnih aktivnosti koje mogu dovesti do toga da site bude kaznjen ili jos gore upravo izbacen iz rezultata pretrage Google-a. Zabranjeno je koristenje skrivenog teksta, cloaking-a (praktika s kojom se pokazuje jedan sadrzaj posjetiocu, a druhi zadrzaj robotu od pretrazivaca), prekopirani sadrzaj i takozvane doorway stranice, to jeste one koje su namjenjene samo pretrazivacima i prilagodjene, svaka od njih, za posebne kljucne rijeci.
Na ostalim stranicam, povezanim sa ovom koja sadrzi pravila, se mogu produciti odredjeni aspekti prethodno obradjeni, ali isto tako naci i drugi. Najvazniji od njih je koncept prirodnog linka, to jeste da drugi webmajstori spontano linkaju tvoj site zbog njegove kvalitete. Iz toga proizlazi da su placeni linkovi penalizirani i to su generalno penalizirani site-ovi koji sadrze placene linkove, t.j. webasteri koji prodaju reklamni prostor na svom site-u. Ne samo to, nego se kao placeni linkovi smatraju i linkovi koji vode prema sponzorima i site-ovi koji koriste sponzore cesto se upravo zbog toga iznenada nadju na dvjestotom mjestu, umjesto na prvoj stranici gdje su prije toga bili. Rjesenje problema je vrlo jednostavni. Dovoljno je u link umetnuti tag rel="nofollow" i problem je rjesen.
srijeda, 11. veljače 2009.
Opet o nofollow tagu
Prije par dana mej kontaktirao jedan webmajstor zeleci ramjeniti link na index stranici sa jednim mojim site-om. Izvrsio sam detaljnu analizu njegovog site-a, kako to inace uvijek cinim da bih si osigurao dobar posao, da bih vidio da li mi se isplati razmjeniti vezu. Rezultat mog istrazivanja je bio da je njegova stranica, na kojoj bi bio link prema mom site-u, imala preko 120 linkova. Normalno ne razmjenjujem sa stranicama koje imaju preko 100 linkova, uzimajuci u obzir kako unutrasnje tako i vanjske veze, jer je to na neki nacin protiv pravila Google-a, koji stranice sa previse linkova koji puta penalizira.
Odgovorio sam kolegi da me ramjena ne zanima i obrazlozio sam mu zasto nisam zainteresiran, naglasavajuci cinjenicu da ima previse linkova. Odgovorio mi je gotovo trenutno signalizirajuci mi da veliki broj linkova na stranici ima dodan tag nofollow i kada iskljucim te veze, ostaje oko 60 regularnih linkova na stranici. Vec sam cinjenica da netko koristi tag nofollow mi nije jako simpaticna, ali sam ipak sjeo i razmislio o cinjenicnom stanju i na kraju sam zakljucio da se na osnovi formule za proracun efektivnog Page Rank-a svi linkovi uzimaju za proracun PR koji se prenosi linkanoj stranici, jer se formula zasniva na vjerovatnosti da netko klikne na odredjeni link (sto je vise veza to je manja vjerovatnost da netko klikne i prenesena vrijednost je manja). Cinjenica da neki linkovi imaju tag nofollow, koji uz ostalo korisnik i ne vidi, ne iskljucuje te linkove iz proracuna jer bez obzira na sve posjetilac moze kliknuti na njih.
Da budem potpuno iskren, nisam sto posto siguran da je moje razmisljanje korektno i da Google misli isto kao i ja, ali mi se ipak cini logicna moja pretpostavka koju sam na kraju uvrstio u moje biljeske sa pravilima za pretrazivace. Obavijestio sam webamstera o mom razmisljanju, koje on, kako se moglo i ocekivati, nije prihvatio, ali buduci za razmjenu trebaju dvojca, nije se nista napravilo.
Odgovorio sam kolegi da me ramjena ne zanima i obrazlozio sam mu zasto nisam zainteresiran, naglasavajuci cinjenicu da ima previse linkova. Odgovorio mi je gotovo trenutno signalizirajuci mi da veliki broj linkova na stranici ima dodan tag nofollow i kada iskljucim te veze, ostaje oko 60 regularnih linkova na stranici. Vec sam cinjenica da netko koristi tag nofollow mi nije jako simpaticna, ali sam ipak sjeo i razmislio o cinjenicnom stanju i na kraju sam zakljucio da se na osnovi formule za proracun efektivnog Page Rank-a svi linkovi uzimaju za proracun PR koji se prenosi linkanoj stranici, jer se formula zasniva na vjerovatnosti da netko klikne na odredjeni link (sto je vise veza to je manja vjerovatnost da netko klikne i prenesena vrijednost je manja). Cinjenica da neki linkovi imaju tag nofollow, koji uz ostalo korisnik i ne vidi, ne iskljucuje te linkove iz proracuna jer bez obzira na sve posjetilac moze kliknuti na njih.
Da budem potpuno iskren, nisam sto posto siguran da je moje razmisljanje korektno i da Google misli isto kao i ja, ali mi se ipak cini logicna moja pretpostavka koju sam na kraju uvrstio u moje biljeske sa pravilima za pretrazivace. Obavijestio sam webamstera o mom razmisljanju, koje on, kako se moglo i ocekivati, nije prihvatio, ali buduci za razmjenu trebaju dvojca, nije se nista napravilo.
srijeda, 31. prosinca 2008.
Azuriranje zadnji dan u godini
Videci pravilnost sa kojom je u zadnjem periodu Google azurirao page rank od Tool Bar-a, otprilike svaka dva mjeseca, ocekivalo se da ce azurirati u toku studenoga ove godine, ali ocekivanja i zelje webmasjtora se nisu ispunila, na nasu veliku tugu. Jutros rano sam upalio moj modem i povezao se na Internet, kontrolirajuci stanje nekih mojih novih site-ova. Znam da se po nasim starim uzancama zadnji dan u godini ne radi, ali sam vec pomalo postao radoholik i ako ne prosurfam bar pola sata na dan, cak i kada ne treba kao u ovom slucaju, jednostavno mi nedostaje. Vrativsi se na temu, otvorim moje site-ove i zamislite koje lijepo iznenadjenje, vidim da su dobili Page Rank. Prekontroliram neke stare site-ove i vidim da i tamo ima promjena, prema tome legitimno je govoriti o globalnom update-u. Za sve webmastere koji aktivno rade na Internetu, ovo je doista lijepi poklon za kraj godine. Pogledajmo kako je Google azuriraro ove godine, uzimajuci u obzir da su datumi relativno priblizni, ali par dana razlike nema nikakvog utjecaja:
10. sijecnja 2008
28. veljace 2008
01. svibnja 2008
27. srpnja 2008
27. rujna 2008
31. prosinaca 2008
Kako sto sam vec prethodno naglasio, vrlo pravilno svaka dva mjeseca otpilike, za razliku kako je radio prethodnih godina, iskljucucjuci ovo danasnje azuriranje gdje mu je trebalo nesto preko tri mjeseca. Za mene osobno stvari su dobro prosle. Iako su neki moji siteovi izgubili malo PR-a, u prosjeku sam dobro prosao jer su oni novi skocili na 2 ili cak 3, ali ono sto me najvise veseli je cinjenica da su neki moji “povjesni” site-ovi otisli na 4, a sada imam i dva site-a sa PR5. Hvala Google-u na ovoj potvrdi da sam, sve u svemu ove godine dobro radio i nadajmo se da ce se to pretociti i u koju kuno, iako nemam nista protiv ni eura (vazno je da ih je puno).
Nadajuci se da je i vama svima proslo dobro ovo azuriranje, upucujem vam moje najbolje i najiskrenije cestitke i zelje za Novu Godinu i neka vase stranice budu na prvim stranicama pretrage od Google-a i ostalih pretrazivaca. Sretno!
10. sijecnja 2008
28. veljace 2008
01. svibnja 2008
27. srpnja 2008
27. rujna 2008
31. prosinaca 2008
Kako sto sam vec prethodno naglasio, vrlo pravilno svaka dva mjeseca otpilike, za razliku kako je radio prethodnih godina, iskljucucjuci ovo danasnje azuriranje gdje mu je trebalo nesto preko tri mjeseca. Za mene osobno stvari su dobro prosle. Iako su neki moji siteovi izgubili malo PR-a, u prosjeku sam dobro prosao jer su oni novi skocili na 2 ili cak 3, ali ono sto me najvise veseli je cinjenica da su neki moji “povjesni” site-ovi otisli na 4, a sada imam i dva site-a sa PR5. Hvala Google-u na ovoj potvrdi da sam, sve u svemu ove godine dobro radio i nadajmo se da ce se to pretociti i u koju kuno, iako nemam nista protiv ni eura (vazno je da ih je puno).
Nadajuci se da je i vama svima proslo dobro ovo azuriranje, upucujem vam moje najbolje i najiskrenije cestitke i zelje za Novu Godinu i neka vase stranice budu na prvim stranicama pretrage od Google-a i ostalih pretrazivaca. Sretno!
petak, 14. studenoga 2008.
Oprez kod razmjene link
Kada zelis razmijeniti link sa nekim drugim site-om trebas biti oprezan da izbjegnes neogodna iznenadjenja, to jeste da se na kraju pokaze da je razmjena koju si napravio potpuna nekorisna za tebe. Na zalost, na webu se mogu naci mnogobrojni webmajstori koji nisu sasvim posteni i pokusavaju iskoristiti neznanje ili neopreznost drugih webmajstora. Da bi izbjegao ovakve, mislim da ih mozemo slobodno zvati prijevare, trebas kontrolirati HTML same stranice na kojoj se treba nalaziti tvoj link. Najrasprostranjenije su slijedece dvije tehnike koje cu ukratko opisati.
Neki webmasteri stavljaju u zaglavlje HTML koda, to jeste izmedju dva taga HEAD, meta tag noindex koji kaze robotima od pretrazivaca da ne memoriziraju stranicu, to jeste da je prakticno ne uzimaju u obzir. Zanemarena stranica od strane pretrazivaca, zanemaren i tvoj link koji se nalazi na njoj. Spomenuti metatag izgleda ovako:
<meta name="robots" content="noindex"> .
Druga tehnika, vjerovatno jos rasprostranjenija jer je selektivnija, upucuje pretrazivace da ne uzimaju u obzir samo neke linkove, one koji u anchor tagu, onome koji sluzi za linkanje, imaju atribut nofollow, koji jednostavno naredjuje robotu ili spideru da ga ne slijedi. Ako nadjes taj atribut ukljucen u link prema tvom site-u, znaci da ga roboti ne uzimaju u obzir i znaci da je za tebe potpuno beskoristan i da ti ne prenosi niti backlink, niti page rank. Evo jednog primjera kako izgleda takav jedan link:
<a href="http://www.mojsite.com" rel="nofollow">Link prema mom site-u</a>
Ovaj nacin moze biti rasiren na sve linkove na stranici jednostavno umetnuvsi atribut nofollow kao metatag u zaglavlje same stranice i na taj nacin ni jedan link na stranici nece biti slijedjen. Koristi se manje jer se na taj nacin webmaster “odrice” i vlastitih linkova koji se tu nalaze.
Osobno, kada razmjenjujem link sa nekim site-om, vrsim jos neke dodatne kontrole da bih bio siguran de ce link koji cu dobiti od tog site-a doista i vrijediti. Kontroliram da li je stranica koja ce linkati moj site dostupna sa glavne stranice site-a i da li se sama stranica nalazi u cashu od Google-a. Ako to nije slucaj kontroliram i file robot.txt od site-a da provjerim da taj file ne blokira spider od pretrazivaca, sto ima isti ucinak kao i meta tag noindex.
Neki webmasteri stavljaju u zaglavlje HTML koda, to jeste izmedju dva taga HEAD, meta tag noindex koji kaze robotima od pretrazivaca da ne memoriziraju stranicu, to jeste da je prakticno ne uzimaju u obzir. Zanemarena stranica od strane pretrazivaca, zanemaren i tvoj link koji se nalazi na njoj. Spomenuti metatag izgleda ovako:
<meta name="robots" content="noindex"> .
Druga tehnika, vjerovatno jos rasprostranjenija jer je selektivnija, upucuje pretrazivace da ne uzimaju u obzir samo neke linkove, one koji u anchor tagu, onome koji sluzi za linkanje, imaju atribut nofollow, koji jednostavno naredjuje robotu ili spideru da ga ne slijedi. Ako nadjes taj atribut ukljucen u link prema tvom site-u, znaci da ga roboti ne uzimaju u obzir i znaci da je za tebe potpuno beskoristan i da ti ne prenosi niti backlink, niti page rank. Evo jednog primjera kako izgleda takav jedan link:
<a href="http://www.mojsite.com" rel="nofollow">Link prema mom site-u</a>
Ovaj nacin moze biti rasiren na sve linkove na stranici jednostavno umetnuvsi atribut nofollow kao metatag u zaglavlje same stranice i na taj nacin ni jedan link na stranici nece biti slijedjen. Koristi se manje jer se na taj nacin webmaster “odrice” i vlastitih linkova koji se tu nalaze.
Osobno, kada razmjenjujem link sa nekim site-om, vrsim jos neke dodatne kontrole da bih bio siguran de ce link koji cu dobiti od tog site-a doista i vrijediti. Kontroliram da li je stranica koja ce linkati moj site dostupna sa glavne stranice site-a i da li se sama stranica nalazi u cashu od Google-a. Ako to nije slucaj kontroliram i file robot.txt od site-a da provjerim da taj file ne blokira spider od pretrazivaca, sto ima isti ucinak kao i meta tag noindex.
utorak, 14. listopada 2008.
Reciprocni protiv nereciprocnog linka
Razmjena linkova s drugim webmajstorima je jako dobar nacin da se poveca broj linkova prema vlastitom site-u. Reciprocna razmjena se sastoji u tome da dva site-a koji razmjenjuju, uvrste link od drugog site-a na svoju stranicu. Tako site A linka site B i obratno, site B linka site A. Uobicajeno je da se linkovi uvrste na glavnu , index stranicu ili na onu koje je posvecena upravo linkovima.
Ima puno webmasjtora koji iz raznih razloga ne zele reciprocnu razmjenu. Jedan od osnovnih razloga za takvo ponasanje je taj sto je Google u kolovozu 2007. prosirio svoja pravila i u njih unio mogucnost penaliziranja site-ova sa prevelikim brojem reciprocnih linkova. Primjeti na na stranici Google-a nije definiran i kvantificiran „preveliki broj“ i ja sam osobno siguran da pedeset linkova nije smatano kao pretjerani broj (vjerovatni i sto linkova moze proci).
Drugi razlog, jos starijeg datuma, je da svaki link na stranici drenira (smanjuje) PR stranice na kojoj se nalazi: to se moze jednostavno vidjeti iz formule za proracun Page Rank-a. Zbog tog razloga, u zelji da se stranica sto manje optereti sa izlaznim linkovima (outbound link), je rodjena ideja i praksa oko nereciprocnog linkanja. Postoje dva osnovna modela koja su siroko rasprostranjena medju webmajstorima u svakodnevnoj praksi.
Razmjena izmedju 3 site-a (3 way linking)
Webmaster 1 ima site A, dok Webmaster 2 ima site-ove B i C. U trostrukoj razmjeni, site A linka site B i dobija link sa site-a C. U korektnoj razmjeni, kako je ja vidim, site B bi trebao linkati i site C, zatvarajuci na taj nacin krug, ali na zalost to cesto nije slucaj, jer Webmaster 2 cesto nije korektan. Osobno gotovo nikada ne prihvacam ulogu Webmastera 1, iako mi je vrlo cesto nude, jer vrlo cesto sa druge strane se nalazi webmaster koji je podigao PR site-a C, sa kojega daje link, samo u svrhu razmjene linka. Nakon sto je obavio razmjene koje su ga interesirale jednostavno zaboravi na taj site i vise ga ne odrzava, a u nekim slucajevim i skine linkove prema site-u koje je stavio ne svoje druge site-ove. Na taj nacin se dogodi da nakon malo vremena site A vise ne dobija PR koji si ocekuje. U reciprocnoj razmjene sam bar siguran da site koji me linka ima podrsku bar od mog site-a.
Razmjena izmedju 4 site-a (4 way linking)
Razmjena linka izmedju 4 site-a je slizna onoj prethodnoj, ali u ovom slucaju oba webmastera imaju dva site-a, od kojih jedan prima link, a drugi ga daje. Ovo je bolji i uravnotezeniji nacin razmjene (oba webmastera mogu biti nepostena :) nego izmedju tri site-a, pogotovo ako su dva site-a od istog webmastera medjusobno linkana.
Usput i van teme: Google nastavlja redovno azurirati Tool Bar Page Rank svaka dva mjeseca. Zadnje azuriranje je bilo oko 27. rujna, ali su pazljiviji webmasteri vidjeli preko svojih statistika da se to dogodilo vec negdje oko 10. rujna.
Ima puno webmasjtora koji iz raznih razloga ne zele reciprocnu razmjenu. Jedan od osnovnih razloga za takvo ponasanje je taj sto je Google u kolovozu 2007. prosirio svoja pravila i u njih unio mogucnost penaliziranja site-ova sa prevelikim brojem reciprocnih linkova. Primjeti na na stranici Google-a nije definiran i kvantificiran „preveliki broj“ i ja sam osobno siguran da pedeset linkova nije smatano kao pretjerani broj (vjerovatni i sto linkova moze proci).
Drugi razlog, jos starijeg datuma, je da svaki link na stranici drenira (smanjuje) PR stranice na kojoj se nalazi: to se moze jednostavno vidjeti iz formule za proracun Page Rank-a. Zbog tog razloga, u zelji da se stranica sto manje optereti sa izlaznim linkovima (outbound link), je rodjena ideja i praksa oko nereciprocnog linkanja. Postoje dva osnovna modela koja su siroko rasprostranjena medju webmajstorima u svakodnevnoj praksi.
Razmjena izmedju 3 site-a (3 way linking)
Webmaster 1 ima site A, dok Webmaster 2 ima site-ove B i C. U trostrukoj razmjeni, site A linka site B i dobija link sa site-a C. U korektnoj razmjeni, kako je ja vidim, site B bi trebao linkati i site C, zatvarajuci na taj nacin krug, ali na zalost to cesto nije slucaj, jer Webmaster 2 cesto nije korektan. Osobno gotovo nikada ne prihvacam ulogu Webmastera 1, iako mi je vrlo cesto nude, jer vrlo cesto sa druge strane se nalazi webmaster koji je podigao PR site-a C, sa kojega daje link, samo u svrhu razmjene linka. Nakon sto je obavio razmjene koje su ga interesirale jednostavno zaboravi na taj site i vise ga ne odrzava, a u nekim slucajevim i skine linkove prema site-u koje je stavio ne svoje druge site-ove. Na taj nacin se dogodi da nakon malo vremena site A vise ne dobija PR koji si ocekuje. U reciprocnoj razmjene sam bar siguran da site koji me linka ima podrsku bar od mog site-a.
Razmjena izmedju 4 site-a (4 way linking)
Razmjena linka izmedju 4 site-a je slizna onoj prethodnoj, ali u ovom slucaju oba webmastera imaju dva site-a, od kojih jedan prima link, a drugi ga daje. Ovo je bolji i uravnotezeniji nacin razmjene (oba webmastera mogu biti nepostena :) nego izmedju tri site-a, pogotovo ako su dva site-a od istog webmastera medjusobno linkana.
Usput i van teme: Google nastavlja redovno azurirati Tool Bar Page Rank svaka dva mjeseca. Zadnje azuriranje je bilo oko 27. rujna, ali su pazljiviji webmasteri vidjeli preko svojih statistika da se to dogodilo vec negdje oko 10. rujna.
petak, 19. rujna 2008.
Reciprocni link s direktorijima
Jedan od najboljih nacina da se dobije link prema vlastitom site-u je prijaviti site u razne web direktorije. To je neka vrsta razmjene reciprocnog linka: oni stave tvoj link na neku od njihovih stranica, a ti stavis njihov link na jednu od tvojih, najcesce na link stranicu. Na zalost nije lako naci doista dobre direktorije. Kada kazem "dobar direktorij", prvenstveno mislim na slijedece:
Primjer za staticki URL/link: www.mojdir.com/razno.htm
Primjer za dinamicki URL/link: www.mojdir.com?cat=15
Staticki linkovi prenose sa sigurnoscu Google-ov PR, dok to nije sigurno za one dinamicke. Isto tako, PR dinamickih URL-ova cesto nije onaj koji se vidi, jer Google zanemari dio iza upitnika i Page Rank se u stvari odnosi na URL bez query-a.
Dobar direktorij prenosi PR na tvoj site i to je cilj cijele operacije (ne nadaj se da ces dobiti neki posebni promet od direktorija). Evo jednog dobrog direktorija (iskljucujuci cinjenicu da samo neke unutrasnje stranice, one od kategorija, imaju PR). Sve stranice i svi linkovi su staticki, nema previse linkova na stranicama i stranice imaju pristojan PR (one koje ga imaju).
Postoje i direktoriji (malo njih) koji ce staviti tvoj link potpuno gratis, to jeste bez da traze da ti stavis reciprocni link. U tim slucajevima se ne gleda puno kakav je direktorij, nego se jednostavno prijavi: besplatan link, iako ne moze uci pod one koje definiramo dobrima, je uvijek dobar i ne moze skoditi. U svakom slucaju, postoji jedan odlican besplatan direktorij, DMOZ.ORG, gdje svi trebaju prijaviti vlastiti site. Problem je sto je jako tesko, a ponekad i nemoguce uci u njega.
Losa je ideja prijavljivati site-ove u direktorije koji za uvrstenje traze novcanu nadoknadu. Na stranu problem da se malo kome svidja platiti (iako bi koji puta to bilo korisno), ovakav tip linkova je protiv pravila Google-a i ako Google "shvati" da je direktorij na placanje (a shvati, vjeruj mi), penalizira sve site-ove koji su u njemu izlistani
- unutrasnje stranice direktorija, to jeste stranice sa kategorijama, trabaju biti staticke;
- linkovi prema izlistanim site-ovima isto tako trebaju biti staticki;
- unutrasnje stranice bi trebale imati pristojan Page Rank i ne previse linkova na stranicama;
- ne bi trebao biti prisutan pretjerani broj stranica za jednu kategoriju; cesto se dogadja da kada prijavis tvoj site, budes na prvoj stranici kategorije, ali se nako dva, tri mjeseca nadjes na sedmoj, osmoj stranici, koja nema PR i nitko je ne posjecuje.
Primjer za staticki URL/link: www.mojdir.com/razno.htm
Primjer za dinamicki URL/link: www.mojdir.com?cat=15
Staticki linkovi prenose sa sigurnoscu Google-ov PR, dok to nije sigurno za one dinamicke. Isto tako, PR dinamickih URL-ova cesto nije onaj koji se vidi, jer Google zanemari dio iza upitnika i Page Rank se u stvari odnosi na URL bez query-a.
Dobar direktorij prenosi PR na tvoj site i to je cilj cijele operacije (ne nadaj se da ces dobiti neki posebni promet od direktorija). Evo jednog dobrog direktorija (iskljucujuci cinjenicu da samo neke unutrasnje stranice, one od kategorija, imaju PR). Sve stranice i svi linkovi su staticki, nema previse linkova na stranicama i stranice imaju pristojan PR (one koje ga imaju).
Postoje i direktoriji (malo njih) koji ce staviti tvoj link potpuno gratis, to jeste bez da traze da ti stavis reciprocni link. U tim slucajevima se ne gleda puno kakav je direktorij, nego se jednostavno prijavi: besplatan link, iako ne moze uci pod one koje definiramo dobrima, je uvijek dobar i ne moze skoditi. U svakom slucaju, postoji jedan odlican besplatan direktorij, DMOZ.ORG, gdje svi trebaju prijaviti vlastiti site. Problem je sto je jako tesko, a ponekad i nemoguce uci u njega.
Losa je ideja prijavljivati site-ove u direktorije koji za uvrstenje traze novcanu nadoknadu. Na stranu problem da se malo kome svidja platiti (iako bi koji puta to bilo korisno), ovakav tip linkova je protiv pravila Google-a i ako Google "shvati" da je direktorij na placanje (a shvati, vjeruj mi), penalizira sve site-ove koji su u njemu izlistani
petak, 9. svibnja 2008.
Google je posta vrijedan i cudan
Izgleda da je Google promijenio taktiku azuriranja Toolbara: nakon vrlo rijetkih update-a prosle godine (samo tri u cijeloj godini, s tim da je izmedju drugog i treceg proslo 6 mjeseci), ove godine izgleda da azurira precizno, kao svicarski sat. Ovo je treci update; prvi je bio pocetkom sjecnja, drugi krajem veljace i ovaj zadnji na pocetku svibnja. Prakticno svaka dva mjeseca, sto jako olaksava posao webmajstorima koji aktivno rade na Page Rank-u vlastitih site-ova.
U zadnjih par update-a se primjecuje jedna cudna stvar: vrlo cesto se dogadja da index/pocetna stranica ima dobar PR, a unutrasnje stranice site-a, linkane sa indexa, su bez Page Rank-a. U nekim slucajevima neke od unutrasnjih stranica imaju PR, dok ga druge nemaju. Da li se radi o gresci u Google-ovom software-u ili su unutrasnje stranice penalizirane ili, sto se dogadja na primjer sa back linkovima, Google ne zeli da prikaze sve informacije koje ima na raspolaganju, u ovom trenutku je vrlo tesko ocijeniti.
Dolazi mi i pomisao da Google na neadekvatan nacin primjenjuje penale za stranice koje imaju puno povratnih linkova, na osnovu platforme koju je najavio u kolovozu prosle godine, da stranice sa puno reciprocnih linkova mogu biti penalizirane. Buduci je vrlo uobicajeno da se ima isti izbor linkova na svim stranicama site-a, to bi moglo biti protumaceno od strane Google-a kao niz reciprocnih linkova medju stranicama. Moram priznati da ovo razmisljanje ima jednu slabu tocku: index stranica u ovim slucajevima ima normalan Page Rank.
U zadnjih par update-a se primjecuje jedna cudna stvar: vrlo cesto se dogadja da index/pocetna stranica ima dobar PR, a unutrasnje stranice site-a, linkane sa indexa, su bez Page Rank-a. U nekim slucajevima neke od unutrasnjih stranica imaju PR, dok ga druge nemaju. Da li se radi o gresci u Google-ovom software-u ili su unutrasnje stranice penalizirane ili, sto se dogadja na primjer sa back linkovima, Google ne zeli da prikaze sve informacije koje ima na raspolaganju, u ovom trenutku je vrlo tesko ocijeniti.
Dolazi mi i pomisao da Google na neadekvatan nacin primjenjuje penale za stranice koje imaju puno povratnih linkova, na osnovu platforme koju je najavio u kolovozu prosle godine, da stranice sa puno reciprocnih linkova mogu biti penalizirane. Buduci je vrlo uobicajeno da se ima isti izbor linkova na svim stranicama site-a, to bi moglo biti protumaceno od strane Google-a kao niz reciprocnih linkova medju stranicama. Moram priznati da ovo razmisljanje ima jednu slabu tocku: index stranica u ovim slucajevima ima normalan Page Rank.
nedjelja, 2. ožujka 2008.
Google azurira
Google je azurirao ToolBar PageRank i ovih dana ce, preko raznih centara s podacima, novi PageRank biti vidljiv svima. To zakljucujem na osnovu rezultata moje male baze podataka sa nekim web stranicama i neki od tih stranica ovih dana pokazuju razlicit Page Rank u odnosu na isti od prije 10-15 dana. Kada razliciti centri pokazuju razlicit PR, znaci da je novi PageRank tu, i da je u toku prijenos podataka na sve centre. Podsjecam da je zadnje azuriranje Google-ovog ToolBar-a bilo negdje oko 10. sjecnja ove godine. Vidimo koja ce nam iznenadjenja spremiti ovaj puta Google.
Google azurira PageRank redovno, svaka dva-tri tjedna, ali se ToolBar azurira puno, puno rjedje: u zadnje vrijeme izgleda da su uhvatili ritam od oko 2-3 mjeseca (bilo je perioda i od skoro godine dana bez azuriranja ToolBar-a).
U ovom slucaj dobar webmasjtor koji analizira situaciju da bi shvatio i predvidio eventualne posljedice, mora si postaviti slijedece pitanje: da li se isplati nastaviti javljati vlastiti site na razne direktorije? Moj odgovor je, bez daljnjega vrijedi prijavljivati site na besplatne direktorije, kako ja zovem one koji ne zahtijevaju povratni klink da bi nas uvrstili u listu. Sto se tice ostalih, onih koji su u ogromnoj vecini i koji zahtijevaju povratni link da bi nas uvrstili na svoje stranice, zavisi od slucaja do slucaja. Bez daljnjega se jos uvijek mogu naci dobri direktoriji koji imaju brojne backlinkove sa site-ova koji nisu u reciprocnoj razmjeni sa samim direktorijem i sto im, po meni, znacajno podize vrijednost.
U stvari, moja sumnja je da je ova nova „prijetnja“ Google-a o penaliziranju pretjeranog broja reciprocnih linkova usmjerena samo prema site-ovima koji pretezni dio backlinkova imaju iz reciprocne razmjene; svi znamo da ono sto Google najvise cijeni jest spontano linkanje site-ova. Neki site mi se svidja ili ga nalazim korisnim i jednostavno uvrstim njegov link na svoje stranice jer mislim da ce i mojim posjetiocima biti koristan. Na ovakav nacin mozda razmisljaju cisti zaljubljenici u web, ali webmajstori sa komercijalnim site-ovima, sigorno nece slijediti ovakvu praksu. Srdacan pozdrav svima.
Google azurira PageRank redovno, svaka dva-tri tjedna, ali se ToolBar azurira puno, puno rjedje: u zadnje vrijeme izgleda da su uhvatili ritam od oko 2-3 mjeseca (bilo je perioda i od skoro godine dana bez azuriranja ToolBar-a).
U ovom slucaj dobar webmasjtor koji analizira situaciju da bi shvatio i predvidio eventualne posljedice, mora si postaviti slijedece pitanje: da li se isplati nastaviti javljati vlastiti site na razne direktorije? Moj odgovor je, bez daljnjega vrijedi prijavljivati site na besplatne direktorije, kako ja zovem one koji ne zahtijevaju povratni klink da bi nas uvrstili u listu. Sto se tice ostalih, onih koji su u ogromnoj vecini i koji zahtijevaju povratni link da bi nas uvrstili na svoje stranice, zavisi od slucaja do slucaja. Bez daljnjega se jos uvijek mogu naci dobri direktoriji koji imaju brojne backlinkove sa site-ova koji nisu u reciprocnoj razmjeni sa samim direktorijem i sto im, po meni, znacajno podize vrijednost.
U stvari, moja sumnja je da je ova nova „prijetnja“ Google-a o penaliziranju pretjeranog broja reciprocnih linkova usmjerena samo prema site-ovima koji pretezni dio backlinkova imaju iz reciprocne razmjene; svi znamo da ono sto Google najvise cijeni jest spontano linkanje site-ova. Neki site mi se svidja ili ga nalazim korisnim i jednostavno uvrstim njegov link na svoje stranice jer mislim da ce i mojim posjetiocima biti koristan. Na ovakav nacin mozda razmisljaju cisti zaljubljenici u web, ali webmajstori sa komercijalnim site-ovima, sigorno nece slijediti ovakvu praksu. Srdacan pozdrav svima.
Pretplati se na:
Postovi (Atom)