petak, 12. travnja 2013.

Nastavak patnje

Ne osjecam puno ekonomske probleme koji kruze Europom i svijetom i salju u depresiju tisuce dobrih i postenih ljudi. Zasluga za to je moj rad na Internetu, vise onaj u proslosti nego trenutni. Kupio sam si stan, auto je star ali se jos uvjek kotrlja i ne kvari se, a po strani sam ostavio i lijepi zavezljaj gotovine. U zadnje vrijeme prihodi su se smanjili, ali jos uvijek pomalo kapa zahvaljujuci poslu koji sam obavio u proteklim periodima. Nisam nezadovoljan s mojim ekonomskim stanjem i probleme koje imam sa site-ovima nastojim prihvatiti na lagani nacin, bez nerviranja i stresa. I to je stvar navike; prvi puta kada krene lose covjek se jako zabrine, ali poslije se pitas gdje je problem? Nisam zaradio 100 nego 30, ali i s tim dobro zivim – ne treba biti pohlepan. Nastavljam raditi kao i prije, prije svega jer mi se svidja (vazno je raditi nesto sto se voli), i nastojim ne razmisljati previse o krajnjem cilju posla, to jeste o novcima.

Jedna od mojih osnovnih aktivnosti se nastavlja bez prekida i to je pronalazenje novih backlinkova, po mogucnosti sa domain-a koje do sada nisam koristio. Prosli tjedan sam pronasao jedan novi izvor koji mi je pruzio mogucnost da dobijem stotinjak novih veza, i sto je najljepse s odredjenom vrijednoscu Pagerank-a. Imam mozda vise nadu nego instinkt da ce se backlinks zajedno s pagerank-om „vratiti“ i imati puno veci utjecaj od aktualnog. To mi se cini jedan od osnovnih nacina da se web mjesta medjusobno razlikuju. Izmjene koje su uvedene u zadnjih godinu, dvije dana mi se ne cine dobre i rezultati pretrage su se osjetno pokvarili.

Zadnju novost koju je Google uveo i za koju sam nedavno saznao jeste kaznjavanje stranica koje u gornjem dijelu imaju reklamne poruke. Malo sam se pozabavio s tim i cini mi se da koji puta penalizira i stranice koje imaju „naslovnu“ sliku vecih dimenzija. To su uveli zbog zalbi korisnika kojima se ne svidja da moraju listati stranicu da bi stigli do teme koja ih zanima. Ipak ostaje cinjenica da to nema nikakve veze sa stvarnim sadrzajem i da se radi o surogatu ne znam cega, koji stvara vjestacku i formalnu razliku medju stranicama, ne vodeci racuna o sadrzaju koji posjetioc doista trazi.

Kada stvari idu lose nastojim stati na loptu i razmisliti. Tako sam dosao da zakljucka da buduci ne uspijevam privuci posjetioce sa pretrazivaca, oni su bez ikakve sumnje daleko najbolji, treba probati dovuci druge. Jedan od nacina je preusmjeriti ih s mojih brojnih site-ova koji nemaju reklama i nista ne prodaju, a neki od njih imaju i prostojan promet, koji je u nekim slucajevima vezan za njihov dobar plasman u Google-u. Jasno je da sklonost takvih gostiju da kupe proizvod ili servis koji nema veze s onim sto su trazili nije velika, ali ipak postoji odredjeni potencijal koji pokusavam iskoristiti. Znate kako kaze nas narod: cigla po cigla i evo kuce.

Jedna druga aktivnost koja me prilicno razlikuje od ostalih webmajstora je masovno koristenje toplisti. Osnovni razlog je povecanje pagerank-a, ali pozicija pri vrhu moze garantirati i po kojeg posjetioca. Problem je sto za dobar polozaj treba poslati prilicno klikova jer je to uobicajeni nacin rangiranja toplisti. Tako sam saljem rucne klikove, a kako liste pamte IP i s istoga se moze poslati samo jedan klik, koristim i pokoji proxy sto mi omogucava da posaljem dnevno dvadesetak hitova. Moralno diskutabilan nacin, ali malo zatvorim oci i drzim se one da cilj opravdava sredstvo (ali ne pretjerano). Sve to u iscekivanju da gospodin Google azurira svoje algoritme tako da moji site-ovi budu po njegovm ukusu i da ja budem na prvoj stranici SERP-a. U medjuvremenu uzivam u plodovima mog prethodnog rada.