utorak, 16. ožujka 2010.

Parametri za SEO

Prije nego pocnem sa samim tekstom, za one koje nisu najbolje informirani specificiram da skracenica u naslovu znaci Search Engines Optimization. Probajte traziti taj izraz na Google-u; naci cete preko dvadeset i sedam milijuna stranica koje se bave ovom temom, sto je dokaz o njenoj vaznosti. U ovom clanku, i par slijedecih, baviti cu se parametrima koji utjecu na plasman u pretrazivacima, posebno sa onima vezanima za Google. Poznavati ove faktore i moci ih mjeriti je velika prednost za organizaciju i optimalizaciju vlastitog rada i za postizanje dobrog rezultata. Ali prije nego predjem na samu temu, dozvoliti cete mi da vam ispricam kako sam se ja odnosio prema tom problemu u kameno doba Interneta, prije vise od 10 godina.

Krajem devedesetih godina, to jeste u proslom stoljecu (prolazi vrijeme), kada sam se prvi puta povezao na mrezu sa uzasno sporim modemom od 32 kbit/sekundi, sam vec bio shvatio koliko je vazno dobro se plasirati u rezultatima pretrage da bi se dobio kvalitetan promet, odnosno surferi koji klikaju na bannere i narucuju proizvode ili usluge koje se na taj nacin prodaju. U ta vremena, zajedno sa AltaVista, najvazniji i najkoristeniji internacijonalni pretrazivac je bio Infoseek. Jednog dana sam odlucio da se potrudim da shvatim na kojem principu rade. Proveo sam sate i sate citajuci po Intrernetu objasnjenja o njegovom radu i kontrolirajuci ono sto sam naucio usporedjujuci prvoplasirane site-ove medjusobno, sve sa ciljem da shvatim na osnovu kojeg mehanizma Infoseek stavlja jedan site prije drugoga. U to vrijeme SE nisu uzimali u obzir backlinkove, nego su provjeravali broj rijeci u naslovu i tekstu web stranice. Posao se svodio jednostavno na to da se analizira sadrzaj same stranice i sve u svemu je bilo prilicno jednostavno otkriti koristeni algoritam. Uspio sam u mojoj namjeri i nakon 2 tjedna rada sam imao matematicku formulo prema kojoj je svakoj stranici dodjeljivan odredjeni broj bodova na osnovu kojih su se iste rangirale. Dovoljno mi je bilo uzeti prvoga u poretku, analizirati njegov HTML kod i urediti moju stranicu na nacin da se plasiram prije njega, to jeste na prvo mjesto u pretrazi.

Moji prvi site-ovi i prvi zaradjeni novci su dolazili od sponzora industrije za odrasle. Biti prvi na listi za rijec „porno“ je znacili zaraditi par tisuca dolara mjesecno i ja sam cesto uspijevao postici taj cilj. Vec sam poceo razmisljati o tome da ostavim moj posao i da se u potpunosti posvetim poslu webmastera: na kraju krajeva, placa koju sam dobiva je bila samo djeparac u odnoso na ono sto sam zaradjivao na Internetu. Uz to nema sefa, radis kada hoces, a novac se slijeva.

Ali i drugi webmajstori su shvatili kako funkcioniraju stvari, otkrili pravila i bitka je postala nemilosrdna, a rad je postao danonocan da bi se pobijedila konkurencija. U toku isto dana na prvom mjestu su se mijenjali i po vise od deset site-ova. I odgovorni od Infoseek-a su vidjeli sto se dogadja i poceli su cesto mijenjati algoritam, cineci ga svaki puta sve slozenijim. Uveli su ogranicenja za gustocu kljucne rijeci u tekstu, recima da je limit bio oko 5%. Ako bi se prekoracio, site bi bio kaznjen i ne bi pojavljivao u rezultatima. Da bi se prevazisla ta prepreka, textovi su postajali sve duzi, a file sve veci i ubrzo je red velicine postao stotinu kilobajta. Sa sporoscu mreze u to vrijeme vise nije imalo smisla raditi – stranici je trebalo par minuta da se ucita i posjetioc bi se u medjuvremenu umorio i otisao na neko drugo mjesto.