utorak, 3. ožujka 2009.

Pravila Googla

Izgleda da je u zadnje vrijeme Google postao puno strozi nego inace i da puno vise primjenjuje penalizacije nego sto je to radi u proslosti. Za one koji zaradjuju novac na Internetu preko raznih sponzorskih programa, biti penaliziran od Googla odgovara pravoj katastrofi jer je gotovo apsolutno pravilo: nema posjetilaca sa pretrazivaca, a svi znamo da je Google taj kojega koriste gotovo 90% surfera, nema novaca. Buduci sam i sam od kraja ljeta prosle godine bio zrtva tog postrozenja, odlucio sam da napisem ovaj mali clanak nebih li pomogao kojem webmasjtoru u nevolji.

Osnovna stvar kod pripreme site-a i kod njegove promocije jeste postovati pravila koja je Google postavio i koja se mogu naci na slijedecoj adresi: http://www.google.com/support/webmasters/bin/answer.py?answer=35769 . Pregledajmo ih zajedno u njihovim osnovnim crtama. Pravila su podjeljena u tri gruppe, pa cu ih tako i ja prokometirati, dodajuci ponesto iz mog osobnog iskustva.

Dizajn i sadrzaj


Ukratko, savjetuje se da se koriste staticki linkovi i da svaka stranica bude linkana sa bar jedne druge stranice; na taj nacin Google moze pronaci sve stranice site-a. Tekst site-a mora sadrzavati kljucne rijeci, koje trebaju biti u vezi sa samim site-om. Obavezno koristite title i alt tag, a ako koristite i meta description tag, neka bude sastavljen od bar 20 rijeci. Daju se i uputstva kako organizirati dinamicke stranice, ali ja preporucujem da se takve stranice sto je vise moguce izbjegavaju. Dobro prekontroliraj da svi linkovi na stranici funkcioniraju i da nisu prekinuti. Uz to, broj linkova na jednoj stranici ne bi trebao prijeci brojku 100 (mislim da Google tu misli na zbroj unutrasnjih i vanjskih veza). Za kraj, preporuca se da se vazni tekstovi pisu kao takvi, i da se ne umecu u slike jer Google nije u stanju citati tekst sa slika.

Tehnicki aspekti site-a


Obavezno provjeriti funkcionalnost site-a na raznim browser-ima, kao na prijer Microsoft Explorer, Netscape, FireFox i tako dalje, da bi se osigurala kompatibilnost za sve korisnike, ali i za robote pretrazivaca, koji mogu na razna nacine tumaciti isti html kod. Moj osobni savjet je, sto jednostavnija kodifikacija, to bolje. Cesto imam priliku vidjeti vrlo jednostavne stranice koje bih napisao sa obicnim tekst procesorom u 10-15 minuta, a kad otvorim i pogledam izvorni kod izgleda kao da se radi o najkompliciranijoj stvari na svjetu.

Uz to se nalazi jos i niz savjeta u vezi sa najboljom postavom servera, koristenjem robot.txt, koji ja ne koristim, i slicno.

Zahtjevi u vezi s kvalitetom site-a


Google na pocetku stranice naglasava na je ovo najvazniji dio pravila i da ne pridrzavanje nekih od njih moze dovesti do penalizacije samoga website-a. Prije svega se inzistitra, ja bih rekao sa pravom, da se site kreira za krajnjeg korisnika, a ne za pretrazivace. Cinjenica je, na kraju, da ako je site zanimljiv i cijenjen od korisnika, da ce ga isto tako cijeniti i pretrazivaci, barem oni dobri.

Na kraju se nalazi popis svih onih opasnih aktivnosti koje mogu dovesti do toga da site bude kaznjen ili jos gore upravo izbacen iz rezultata pretrage Google-a. Zabranjeno je koristenje skrivenog teksta, cloaking-a (praktika s kojom se pokazuje jedan sadrzaj posjetiocu, a druhi zadrzaj robotu od pretrazivaca), prekopirani sadrzaj i takozvane doorway stranice, to jeste one koje su namjenjene samo pretrazivacima i prilagodjene, svaka od njih, za posebne kljucne rijeci.

Na ostalim stranicam, povezanim sa ovom koja sadrzi pravila, se mogu produciti odredjeni aspekti prethodno obradjeni, ali isto tako naci i drugi. Najvazniji od njih je koncept prirodnog linka, to jeste da drugi webmajstori spontano linkaju tvoj site zbog njegove kvalitete. Iz toga proizlazi da su placeni linkovi penalizirani i to su generalno penalizirani site-ovi koji sadrze placene linkove, t.j. webasteri koji prodaju reklamni prostor na svom site-u. Ne samo to, nego se kao placeni linkovi smatraju i linkovi koji vode prema sponzorima i site-ovi koji koriste sponzore cesto se upravo zbog toga iznenada nadju na dvjestotom mjestu, umjesto na prvoj stranici gdje su prije toga bili. Rjesenje problema je vrlo jednostavni. Dovoljno je u link umetnuti tag rel="nofollow" i problem je rjesen.