petak, 19. rujna 2008.

Reciprocni link s direktorijima

Jedan od najboljih nacina da se dobije link prema vlastitom site-u je prijaviti site u razne web direktorije. To je neka vrsta razmjene reciprocnog linka: oni stave tvoj link na neku od njihovih stranica, a ti stavis njihov link na jednu od tvojih, najcesce na link stranicu. Na zalost nije lako naci doista dobre direktorije. Kada kazem "dobar direktorij", prvenstveno mislim na slijedece:


  • unutrasnje stranice direktorija, to jeste stranice sa kategorijama, trabaju biti staticke;

  • linkovi prema izlistanim site-ovima isto tako trebaju biti staticki;

  • unutrasnje stranice bi trebale imati pristojan Page Rank i ne previse linkova na stranicama;

  • ne bi trebao biti prisutan pretjerani broj stranica za jednu kategoriju; cesto se dogadja da kada prijavis tvoj site, budes na prvoj stranici kategorije, ali se nako dva, tri mjeseca nadjes na sedmoj, osmoj stranici, koja nema PR i nitko je ne posjecuje.


Primjer za staticki URL/link: www.mojdir.com/razno.htm
Primjer za dinamicki URL/link: www.mojdir.com?cat=15

Staticki linkovi prenose sa sigurnoscu Google-ov PR, dok to nije sigurno za one dinamicke. Isto tako, PR dinamickih URL-ova cesto nije onaj koji se vidi, jer Google zanemari dio iza upitnika i Page Rank se u stvari odnosi na URL bez query-a.

Dobar direktorij prenosi PR na tvoj site i to je cilj cijele operacije (ne nadaj se da ces dobiti neki posebni promet od direktorija). Evo jednog dobrog direktorija (iskljucujuci cinjenicu da samo neke unutrasnje stranice, one od kategorija, imaju PR). Sve stranice i svi linkovi su staticki, nema previse linkova na stranicama i stranice imaju pristojan PR (one koje ga imaju).

Postoje i direktoriji (malo njih) koji ce staviti tvoj link potpuno gratis, to jeste bez da traze da ti stavis reciprocni link. U tim slucajevima se ne gleda puno kakav je direktorij, nego se jednostavno prijavi: besplatan link, iako ne moze uci pod one koje definiramo dobrima, je uvijek dobar i ne moze skoditi. U svakom slucaju, postoji jedan odlican besplatan direktorij, DMOZ.ORG, gdje svi trebaju prijaviti vlastiti site. Problem je sto je jako tesko, a ponekad i nemoguce uci u njega.

Losa je ideja prijavljivati site-ove u direktorije koji za uvrstenje traze novcanu nadoknadu. Na stranu problem da se malo kome svidja platiti (iako bi koji puta to bilo korisno), ovakav tip linkova je protiv pravila Google-a i ako Google "shvati" da je direktorij na placanje (a shvati, vjeruj mi), penalizira sve site-ove koji su u njemu izlistani